În acest articol:
Pantofii urâți i-au oferit o nouă viață mărcii Fila
Logo-ul foarte simplu și caracteristic FILA a cucerit întreaga lume. Litera mare F, în trei culori, a putut fi văzută pe picioarele Rihannei sau ale lui Kendall Jenner. Mulțumită vedetelor de asemenea calibru, adolescenții adoră așa-numiții ugly shoes și moda anilor 90. Moda retro a fost promovată și de unul dintre cei mai mari designeri ai tinerei generații. Gosha Rubchinskiy, în cadrul spectacolelor sale din 2016, a prezentat numeroase creații pentru bărbați, bazate pe tendințe recurente și mărci populare în urmă cu 25 de ani.
Printre aceștia, desigur, a fost și Fila, care a pătruns rapid în mediul streetwear, apoi în conștiința generală.
Moda revine precum un bumerang
În 1996, modelul Disruptor menționat anterior a apărut pentru prima dată pe piață. După alți 20 de ani, Disruptor a revenit cu o mare forță.
Marca Fila, care era concentrată pentru un grup de clienți cu vârste cuprinse între 30 și chiar 40 de ani, a decis să țintească un grup mult mai tânăr. Exact cel care are o mare pasiune pentru produsele create în anii 90. Fila nu putea nimeri mai bine restabilind producția modelului Disruptor II. Acesta a fost modelul care a „lovit” mai multe tendințe în același timp – revenirea deja menționată a modei anilor 90, precum și trendul lucrurilor numite urâte. De asemenea, Yoon a redus semnificativ prețurile, ceea ce a fost un alt pas în calea succesului.
Imagine: Mike Von, Unsplash. Sneakerșii albi Fila Disruptor sunt unii dintre preferații fanilor stilului streetwear.
Acești pantofi sunt îndrăgiți în special de femei. Numai în 2018, Fila a vândut 10 milioane de perechi Disruptor. Datorită acestui fapt, modelele ugly shoes pot fi văzute pe străzile orașelor din întreaga lume, precum și în gimnazii și licee.
S-ar părea însă că Fila este un brand relativ tânăr, dar dimpotrivă! Iată un scurt istoric al mărcii, care după 20 de ani revine într-o formă de top.
Fila este mult mai în vârstă decât Nike sau adidas
Marca a fost înființată în 1911 în Italia și a avut sediul central până în 2003 în orașul Biella. Inițial, brandul a produs o gamă montană, concentrându-se în principal pe lenjerie. În jurul anului 1970, Fila a început să producă și articole vestimentare sportive.
Știai că…?
Fila este un brand mult mai vechi decât cele mai populare și renumite mărci din lume: Nike sau adidas. Nu mai vorbim de Jordan Brand, legendar în lumea baschetului și în cercul colecționarilor de încălțăminte.
Sportswear a fost o lovitură de nota zece. Moda sportivă a cucerit întregul glob și, probabil, nu a existat un sportiv în lume care să nu colaboreze cu marca italiană. Un pas foarte important pentru Fila a fost tenisul și moda, care s-a bazat pe acest sport. Modele simple, tricouri polo, elegante și încălțăminte de tenis.
Cu toate acestea, boom-ul a durat o perioadă relativ scurtă, iar problemele au început să apară odată cu schimbarea modei, a tendințelor și a interesului pentru alte sporturi decât tenisul. Fila s-a aventurat în anii 90 într-un sport care nu îi era familiar. Dar a obținut un adevărat succes.
Imagine: Bruchin Noeka, Unsplash. Sneakerși negri Fila Disruptor.
Baschet, rap și SUA
După cucerirea terenurilor de tenis, a sosit momentul unei lupte complet noi. Bătălia avea loc într-un loc necunoscut mărcii – pe terenul de baschet.
Pantofii Fila au apărut pe piciorul tânărului dinamic, cu sărituri înalte și electrizante, Grant Hill. O stea a noii generații, jucătorul urma să fie următorul Michael Jordan, dar, din păcate, cariera lui a fost întreruptă în urma unei contuzii.
Înainte de rănire, Hill a fost pentru Fila „asul din mânecă”. A fost un jucător foarte iubit, lucru demonstrat și de votul pentru meciul vedetelor NBA din sezonul 1994-1995.
Știai că…?
Baschetbalistul a obținut cel mai mare număr de voturi dintre toți jucătorii, ceea ce s-a întâmplat pentru prima dată în istorie în cazul unui debutant.
Fila, desigur, a beneficiat de popularitatea lui Hill, deoarece toți fanii baschetbalistului au dorit să poarte acești pantofi. În total, au apărut cinci modele marcate cu numele acestuia.
În afară de Hill, pantofii Fila au fost purtați și de alți jucători de baschet – Jerry Stackhouse, Kevin Johnson și Jamal Mashburn – dar nu au fost la fel de populari precum Hill.
Efectul noutății – sau mai degrabă reîmprospătarea – a funcționat. Pe lângă terenurile de baschet, produsele Fila au fost purtate și de reprezentanții hip-hop extrem de populari la acea vreme. 2Pac Shakur a purtat pantofii pe una dintre copertele sale de album. Încălțămintea brandului a putut fi văzută și pe picioarele cântăreților Nas, Nelly, LL Cool J.
Același efect funcționează și acum, dar Fila nu se concentrează pe sport, ci pe un alt mare trend, care este moda în sine.
Textul original al articolului a fost tradus și adaptat în funcție de cerințele blogului epantofi.ro.