Alergare pe plajă: cum alegi încălțămintea potrivită?

4 min.

 

Atunci când te gândești la mare și plajă, probabil ai în minte clipele de relaxare petrecute pe un șezlong sau plimbările pe faleză. Totuși, dacă vrei să te menții în formă și în vacanță, te poți gândi și la alergare pe plajă. Deși alergarea pe nisip nu se numără printre preferatele tuturor, există metode pe care le poți folosi, astfel încât să o transformi într-o activitate antrenantă și benefică.

Desigur, vei avea nevoie de încălțăminte sport pentru alergare, pe care trebuie să o alegi în funcție de criterii bine stabilite. Descoperă, din articolul nostru, cum alegi încălțămintea corectă pentru alergare pe plajă și care sunt beneficiile unei astfel de activități!

  1. Cum alegi încălțămintea potrivită pentru alergat pe plajă
  2. Încălțăminte special concepută pentru alergare
  3. Tipul de boltă al tălpii piciorului
  4. Mărimea potrivită
  5. Avantaje alergare pe nisip
  6. Impact mai mic
  7. Cheltuieli energetice mai mari
  8. Îmbunătățirea echilibrului și a coordonării
  9. Sfaturi pentru alergarea pe plajă
  10. Atenție la tipul de nisip
  11. Atenție la respirație
  12. Execută încălzirea corect

Cum alegi încălțămintea potrivită pentru alergat pe plajă

Pentru a alerga pe nisip, ai nevoie de încălțăminte de plajă, care nu te incomodeze, ci să-ți sporească rezistența. Iată cum alegi cei mai buni pantofi pentru alergare:

Încălțăminte special concepută pentru alergare

Atunci când ești în căutarea pantofilor de alergare pentru plajă, probabil consideri că nu diferă de cei pentru purtare zilnică. Cu toate acestea, diferența constă în detalii. Astfel, încălțămintea pentru nisip folosește o tehnologie specială și elemente diferite de design, care sunt destinate alergării pe plajă.

Mai mult, încălțămintea pentru alergare trebuie să se potrivească perfect picioarelor tale și stilului tău, astfel încât să previi accidentările. Pantofii de alergare pentru plajă trebuie să aibă și o tehnologie specială de amortizare, astfel încât să îndepărtezi durerile de picioare.

Tipul de boltă al tălpii piciorului

Primul criteriu de care poți ține cont înainte de achiziționarea unei perechi de pantofi sport pentru alergare pe plajă este tipul de boltă al tălpii. Așadar, trebuie să știi dacă ai o boltă normală, curbată sau un picior plat. În cazul în care nu ții cont de acest criteriu, poți suferi accidentări și dureri insuportabile de picioare, de articulații sau de genunchi.

Nu știi ce tip de boltă ai? Alege un recipient cu apă și un carton mare, pe care să te așezi cu ambele picioare. Așază picioarele în apă și plasează-le pe carton. Ridică tălpile și trasează conturul lor, pentru a stabili bolta piciorului. Dacă ai o boltă înaltă, vei găsi amprenta pe carton doar în partea din față și partea din spate a piciorului. În acest caz, ai nevoie de o pereche de încălțări pentru plajă cu amortizare mai puternică.

Piciorul tău prezintă o curbă vizibilă, care leagă călcâiul și vârful degetelor? Atunci ai o boltă normală. Din fericire, bolta normală presupune purtarea oricărei perechi de încălțări pentru alergare. Poți să ai și un picior plat, atunci când observi că între vârful degetelor și călcâi nu există o curbă. Pentru un picior plat, se recomandă pantofii sport pentru alergare cu talpă groasă, puternică și cu șireturi, care să nu împiedice flexibilitatea picioarelor.

Mărimea potrivită

Indiferent dacă vorbim despre pantofi sport de alergare pentru femei sau pantofi sport pentru bărbați, trebuie să alegi perechile în mărimea corectă. La fel ca orice altă pereche de pantofi, cea pentru alergare pe nisip trebuie să fie perfectă, nici prea mică, să te strângă, și nici prea mare, ca să nu-ți iasă din picior.

Se recomandă ca perechile de încălțări să aibă o stabilitate bună și să permită picioarelor să se miște. Totodată, pantofii sport trebuie să ofere o susținere excelentă a gleznei, pentru a împiedica accidentările.

Avantaje alergare pe plajă

Alergatul pe plajă aduce și numeroase beneficii, de care te poți bucura după o singură sesiune. Vrei să-ți întărești musculatura și să arzi cât mai multe calorii? Nu ezita să alergi pe plajă, unde te poți bucura și de briză și de soare și de mirosul inconfundabil al mării. Iată care sunt avantajele alergării pe nisip!

Impact mai mic

Nisipul pe care alergi este mult mai moale decât suprafețele pe care ești obișnuit să mergi, așa că există un impact mai mic. Deși poți să alergi și desculț pe plajă, nu este recomandat pe termen lung. Sportivii de performanță spun că, într-adevăr, atunci când alergi desculț, îți sporești stabilitatea și siguranța pe nisip. În schimb, atunci când porți pantofi sport pentru alergare, îți protejezi picioarele de pietre, cioburi sau obiecte care te pot răni.

Cheltuieli energetice mai mari

Atunci când alergi pe plajă, poți să pierzi mai multe calorii decât în cazul alergării pe asfalt sau pe pământ. Picioarele absorb toată energia impactului atunci când alergi pe teren solid, în timp ce pe plajă, toată energia va fi absorbită de nisip.

Îmbunătățirea echilibrului și coordonării

În momentul în care alergi pe plajă, te poți bucura de o coordonare mai bună și de o îmbunătățire a echilibrului, fiindcă mergi pe un teren denivelat. Desigur, alergarea pe plajă implică și un efort mai mare al mușchilor, fiindcă picioarele și gleznele trebuie să fie perfect coordonate, astfel încât să-ți ții echilibrul.

Sfaturi pentru alergarea pe plajă

Pentru a alerga pe plajă corect și pentru a te bucura de toate beneficiile, merită să ții cont de câteva sfaturi utile!

Atenție la tipul de nisip

Deși alergatul pe plajă vine cu o serie de beneficii pentru corp și minte, trebuie să ai grijă la o serie de aspecte. Astfel, ține cont că alergarea pe plajă vine și cu riscuri, așa că merită să eviți zonele cu o înclinație excesivă. În caz contrar, vei suprasolicita mușchii picioarelor și vei obosi rapid. Nici zonele de nisip prea moale nu sunt indicate pentru alergare, fiindcă glezna poate avea de suferit.

De asemenea, trebuie să ai grijă la perioada zilei în care se recomandă să alergi. Cel mai bine este să mergi pe plajă dimineața sau spre seară, atunci când soarele nu bate prea mult iar nisipul nu arde.

Atenție la respirație

Și respirația trebuie să fie controlată corect atunci când alergi pe plajă. Pe nisip, ai ocazia să obosești mai rapid, fiindcă terenul nu este neted. În ceea ce privește viteza de alergare, respirația corectă face o diferență clară între o sesiune benefică și un moment de oboseală cronică.

Încearcă să respiri mai controlat decât de obicei în alergarea pe asfalt. După doi pași de alergare, respiră de două ori, cu variații atunci când obosești. Inspiră profund, pentru a crește randamentul în timpul alergării.

Execută încălzirea corect

La fel ca orice alt sport, alergarea presupune o încălzire corectă înainte de începerea sesiunii. Pentru că nisipul nu este cel mai confortabil mediu pentru alergare, trebuie să fii pregătit de efortul pe care urmează să-l depui.

Execută mișcări de încălzire prin sărituri și fandări laterale, care să-ți pregătească corpul pentru alergarea pe plajă.

Ține cont de sugestiile noastre, pentru o alergare perfectă pe nisip! Îmbină relaxarea cu sportul, pentru un corp sănătos într-o minte sănătoasă!

 

Îți recomandăm
logo signet
Abonează-te la newsletter-ul nostru și...Obține 40 lei reducere la prima achiziție!
Verificați în magazin
Botine de damă Tommy Hilfiger, Genți Guess, Botine de damă Tommy Hilfiger, Pantofi Geox pentru copii, Genți Guess, Genți Guess, Converse bărbați, Pantofi de damă Clarks

Acest site utilizează cookie-uri pentru a oferi servicii de calitate. Utilizarea ulterioară a site-ului reprezintă acordul dvs. în legătură cu utilizarea acestora. mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close