Niciun brand nu a colaborat cu la fel de mulți sportivi controversați precum Reebok. Și nu este nimic în neregulă cu acest lucru, deoarece Reebok inspiră motivație pozitivă și forță datorită sportivilor săi. Chiar dacă uneori ambasadorii săi au spart autobuze și au ajuns în arest.

Acum câțiva ani, în timpul Business Insider Trends, am participat la o prelegere condusă de șeful marketingului LEGO. O companie foarte conservatoare. Lectorul a subliniat că, chiar și ei trebuie să introducă o strategie bazată pe stârnirea emoțiilor.

Trebuie să trezești emoții pentru a fi observat

LEGO, înțelegi? Chiar și LEGO a trebuit să înceapă să trezească emoții. Prin urmare, nu este nimic surprinzător atunci când spunem că, companiile legate de sport își bazează promovarea pe oamenii care depășesc limitele. Și nu este nimic în neregulă cu acest lucru, pentru că, pentru a câștiga în arenă, printre alți gladiatori, ai nevoie de un personaj de fier, adesea forjat în circumstanțe extrem de nefavorabile. Și, de asemenea, un pic de nebunie și controversă pe care le putem numi dorința de a câștiga. Acest lucru este valabil mai ales dacă vorbim despre sporturi de luptă sau sporturi de forță. Se potrivește, de asemenea, personalităților care suplinesc deficiențele fizice necesare pentru a atinge un anumit nivel al inimii.

Un astfel de brand este Reebok, care a colaborat cu multe personalități distinse (nu numai în arenă). Personaje care au fost mereu în centrul atenției, deși uneori chiar controversate. Sunt aceiași oameni care au schimbat regulile și, cu acțiunile lor, au condus unii oameni la nebunie, alții la extaz.

Regulile sunt făcute pentru a fi încălcate

Reebok a creat CrossFit, un sport bazat pe trecerea frontierelor. Un sport exigent, care creează caracter și nu iartă greșelile. Reebok a fost cel care a lucrat cu UFC de-a lungul anilor și este asociat cu valorile acestui sport – artele marțiale.

Fiecare dintre următoarele personaje: vedete, muzicieni, sportivi, împărtășesc un element comun – caracterul puternic și … iubirea față de modă. La un moment dat în carieră, toți au fost o pictogramă de stil pentru spectatori, i-am urmărit de bunăvoie, deoarece au depășit normele stabilite și au schimbat regulile.

În prezent, cel mai controversat sportiv Reebok este Conor McGregor, care este și imaginea modelului Reebok Zig. Conor este și cireasa de pe tort; un mare atlet cu un stil vestimentar impresionant.

Conor McGregor și insultele lui seducătoare

Există mulți luptători controversați în artele marțiale, dar nu a existat încă cineva precum Conor. Vrei, pur și simplu, să-l urmărești. Se ceartă cu fanii, cu mass-media, îi provoacă pe adversari și face toate aceste lucruri cu stil, grație și în costume de zeci de mii de dolari în care arată întotdeauna de milioane. McGregor este, la fel ca restul UFC, o capodoperă de marketing.

Conferințele dinaintea luptelor lui McGregor au durat 2 ore fiecare și au fost cu siguranță mai interesante decât lupta în sine. Într-unul dintre momente, sportivul a râs de Mayweather Jr care ședea pe scenă în trening și hanorac, gesticulând și ridicându-și hainele. Desigur, el însuși a purtat un costum perfect croit.

A batjocorit, de asemenea, conținutul rucsacului lui Floyd în care boxerul transporta bani. Se pare că a fost vorba de câteva mii de dolari. La una dintre conferințe, el a purtat un costum cu dungi mici … cu excepția faptului că dungile erau marcate cu F *** You. Bineînțeles, fără stele. Interesant este faptul că, după acest discurs, un model similar de costum putut fi cumpărat din magazinul David August pentru un fleac de 6.500 de dolari.

View this post on Instagram

Promoter money.

A post shared by Conor McGregor Official (@thenotoriousmma) on

Este imposibil de spus ce s-a întâmplat la Londra, Toronto, New York și Las Vegas, aceste lucruri trebui văzute.

Luptele cu Floyd Mayweather Jr. (apropo, un alt atlet Reebok), care au distrat milioane de oameni, și discordiile menționate mai sus cu reprezentanții mass-media, sunt doar vârful aisbergului. McGregor a fost închis după ziua de naștere a mamei sale, deoarece un fan a vrut să-i facă o fotografie în fața hotelului. Rezultatul? Un telefon de 1.000 de dolari spulberat, arestare și amenzi de 12.000 de dolari.

A fost arestat pentru a doua oară pentru că a atacat un autobuz plin de … luptători UFC. Rezultatul? Un vehicul spart și doi luptători bătuți care au fost loviți de fragmente de sticlă și de un cărucior de transport. S-a întâmplat după ce șeful organizației – Dana White – i-a luat centura de campion pentru că nu voia să lupte.

Știai că…?

McGregor și-a cerut scuze după ce a atacat un autobuz plin de luptători și angajați UFC, spunând că a greșit. Cu toate acestea, nu ar fi el însuși dacă nu ar fi adăugat că până la urmă, ceea ce a făcut a trebuit să fie făcut.

Aroganța și smerenia sunt o combinație frumoasă pentru McGregor

Irlandezul s-a liniștit după două lupte grele și pierdute. Viața i-a arătat, de asemenea, că niciun ban din lume nu-i poate vindeca emoțiile într-o clipire, când a pierdut o mătușă foarte apropiată de el. McGregor nu se va schimba, totuși, pentru că are un fel de nebunie în ADN-ul său, iar smerenia nu intră neapărat în conflict cu a fi cocky. Tot ceea ce face și a făcut luptătorul MMA este subliniat de un zâmbet obraznic, arogant și seducător (tipic irlandez).

Astăzi, McGregor este imaginea noii linii de pantofi Reebok Zig Kinetica, un brand care iubește astfel de personaje. Nu întâmplător premiera modelului a avut loc la câteva momente după ce McGregor s-a întors din ring. Colecția include, de asemenea, 100 de figurine în ediție limitată cu McGregor, care pot fi văzute în reclama mărcii.

Allen Iverson a schimbat dramatic NBA-ul

Mulți tineri, inclusiv cei care nu au legătură cu baschetul, s-ar putea să nu știe cine este Iverson. A fost un jucător NBA în a doua jumătate a anilor nouăzeci. Mic de statură, rapid, agil și mai presus de toate fără compromisuri. În timp ce era la liceu și studia la Universitatea Georgetown, Iverson s-a confruntat cu lupte legale. A luat regulat decizii proaste și a fost amenințat cu până la 60 de ani de închisoare. Netflix a publicat un documentar cu titlul grațios: Iverson, în care povestește despre viața acestui jucător de baschet controversat, dar cu o inimă mare și, în același timp, „un om pierdut”.

În 1996 Reebok a semnat un contract cu sportivul (valabil pentru următorii 34 de ani), deoarece știa că primește un talent extraordinar. Cu toate acestea, nimeni nu ar fi crezut că va fi unul dintre cei mai buni ambasadori de marcă din istoria existenței sale.

Cum a devenit „The Answer” o legendă nu numai pe terenul de baschet? 

Tatuat și dichisit cu aur, Iverson a fost o legendă la începutul secolului și o imagine pe care băieții tineri au vrut s-o imite. Într-o lume marcată de rapperi, hip-hop, sportivi, un stil lejer, împrumutat de pe străzile periculoase din SUA, Iverson semăna mai mult cu un personaj dintr-un videoclip muzical rap decât unul de pe terenul de baschet.

Iverson a apărut la conferințe de presă, întâlniri oficiale de echipă și ligă, îmbrăcat în pantaloni largi, bandane, articole vestimentare extrem de largi, în care doi Iversoni ar încăpea cu ușurință. Toate aceste apariții au fost asociate cu bandele, lucru pe care NBA l-a evitat.

El a fost, de asemenea, un rebel, iar acest lucru a atras întotdeauna atenția. A schimbat NBA-ul, iar influența lui Iverson asupra celei mai bune ligi profesionale din lume poate fi văzută și astăzi. Cum s-a întâmplat acest lucru? Mai ales din cauza a ceea ce era. Și era un băiat rebel și enervant. Atât pe teren, cât și în afara terenului. Toată echipa a fost organizată astfel încât Iverson să facă magie în atac și să obțină puncte.

A fost un prototip al actualilor jucători: rapid, agil, în mișcare constantă, capabil să înscrie 30 de puncte și să dea 5-7 pase decisive. Astăzi, majoritatea jucătorilor din pozițiile 1-2 joacă în acest fel, dar înainte de era Iverson, ei erau jucători de joc tipici, axați pe organizarea unui atac pentru parteneri. În afara terenului, a supărat atât de mult încât comisarul NBA de atunci, David Stern, a trebuit să introducă un cod vestimentar pentru jucători.

Știai că…?

Introducerea unui cod vestimentar îngrijit în timpul reprezentării cluburilor și ligii, precum și interzicerea pantalonilor largi și a hanoracelor largi, nu au afectat doar NBA-ul. Jucătorii de baschet, care doresc să-și sublinieze individualismul, s-au îmbrăcat din ce în ce mai interesant și mai neconvențional. În curând, idolii i-au determinat pe fanii lor să își schimbe și aspectul de rap, iar lumea a întâlnit următoarea încarnare a gentlemenilor.

Influența lui Iverson nu va fi uitată

Există o regulă nescrisă despre personaje mari despre care se vorbește adesea în baschet. Cei mari schimbă regulile. Și la fel cum NBA a trebuit să introducă noi reguli de joc pentru ca să-i împiedice pe Michael Jordan, Charles Barkley, Shaq O’Neal și Kobe Bryant să domine atât de mult, a trebuit să introducă un nou set de reguli din cauza lui Allen Iverson. Și nu numai pe terenul de baschet, pentru că Iverson a influențat și lumea modei. Când AI juca, Reebok era cea mai sexy marcă în rândul fanilor baschetului.

Jay-Z și 50 Cent ca reprezentanții brandului Reebok

Să începem cu laudele. Iată un rapper legendar, un producător legendar și, de asemenea, un legendar om de afaceri. Toate aceste lucruri sunt deja știute. Totuși, un lucru mai puțin știut este că la un moment dat în cariera lui Jay-Z, alias Shawn Carter, a fost imaginea mărcii Reebok.

Primii artiști care au avut un acord de sponsorizare cu un brand de îmbrăcăminte au fost cei de la Run DMC. Cu toate acestea, nu se poate nega faptul că Jay-Z a fost cel care a schimbat regulile jocului în acest segment după mulți ani. Reebok a creat primii pantofi semnați cu numele muzicianului. Muzica, îmbrăcămintea și stilul lui Jay-Z i-au îndemnat pe consumatori să meargă în masă la magazine. Reebok a fost nevoit să semneze un acord cu Carter. Nu a reușit să contracteze doi debutanți senzaționali din NBA – Carmelo Anthony și LeBron James. Așadar, strategia a fost schimbată și, prin construirea unui grup de rapperi, au încercat să ajungă la tineri asociați cu stilul de viață urban și relaxat.

Știai că…? 

Modelul Reebok S Carter era practic o copie a Gucci Tennis 84? Nu a fost o coincidență, Gucci Tennis 84 a fost încălțămintea tipică a Hustlers, personaje care au dominat străzile din New York în anii 1980. Și asta au vrut să evoce Jay-Z și Reebok.

Reebok a creat, de asemenea, linia G-Unit alături de 50 Cent . Rapperul care a fost împușcat inclusiv în față, purta o vestă antiglonț la fiecare spectacol. La fel ca Nelly sau Snoop, și 50 are propriile sale site-uri pornografice, precum și materiale de auto-performanță. Și nu cele de pe scenele cluburilor.

Stilul de viață al rapperilor în sine este de obicei un volum mare de enciclopedie cu descrieri ale unei vieți luxuriante care depășește adesea imaginația unui om tipic.

14098

Jay-Z în reclama pentru marca Reebok, fotografie: Reebok

Jay-Z, deși este cunoscut în toată lumea, nu provoacă la fel de multă controversă ca cei doi menționați anterior – McGregor și Iverson. Desigur, acest lucru nu este datorat faptului că Shawn Carter – pentru că acesta este numele său real – „duce o viață curată”. Scandalul legat de înșelarea soției sale – Beyonce – a fost arhi-mediatizat. Ca de obicei, au existat o mulțime de cazuri legate de drepturile de autor, utilizarea ilegală (presupusă) de muzică, mostre și fragmente de melodii vechi și mai puțin cunoscute.

Unul dintre accentele mai puternice este problema logo-ului Roc-A-Fella, pentru care Jay trebuia să plătească 3.500 de dolari și 2% din profit. După cum probabil puteți ghici, 3.500 de dolari nu au contat prea mult, dar designerul de logo-uri a solicitat și cei 2%… Nu se știe însă dacă a primit această sumă.

Reebok iubește băieții răi

… iar băieții răi iubesc brandul Reebok. Când ne uităm la cele mai mari vedete ale companiei americane, se dovedește că personaje sale sunt foarte similare. La urma urmei, Allen Iverson, la fel ca McGregor, a devenit mai liniștit la un moment dat. S-a liniștit când soția lui a vrut să-l părăsească.

Nemenționat mai sus, Shawn Kemp (jucător de baschet) a fost imagina lui Reebok în anii 90 și a avut mai mulți copii cu diferite femei. Shaq, cel mai politicos dintre toți, a înjurat de nenumărate ori în fața camerelor, și și-a lovit adversarii cu cotul, de câte ori a avut ocazia, pe terenul de baschet. Mai mult, aceștia îi reamintesc acest lucru până în ziua de azi.

Reebok a dezvoltat un mecanism foarte simplu. A folosit calitățile naturale și comportamentul vedetelor sale, creând puncte forte din controverse. Spre deosebire de alte mărci care se grăbeau să ascundă aceste lucruri.

Autor

Szczepan Radzki

Sunt creator de conținut și jurnalist și, în același timp, un entuziast al comunicării sociale și al contrastelor. În calitate de autor al unui blog despre colecția de încălțăminte, am promovat multe inițiative legate de lumea sneakerșilor și a îmbrăcămintei streetwear. Sunt îndrăgostit de recreere și sport - am crescut cu baschetul. Ador edițiile limitate, nu doar pantofii.
Textul original al articolului a fost tradus și adaptat în funcție de cerințele blogului epantofi.ro.

Acest site utilizează cookie-uri pentru a oferi servicii de calitate. Utilizarea ulterioară a site-ului reprezintă acordul dvs. în legătură cu utilizarea acestora. mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close