Ce înseamnă aerobic vs anaerobic: Cum faci diferența?

3 min.

Exercițiile aerobice și anaerobice se referă la modul diferit în care ne folosim energia pentru a ne lucra diferitele grupe musculare din corp. În funcție de nevoile tale, poți opta pentru una sau cealaltă, ambele aducând multe beneficii organismului. Ritmul cardiac joacă și el un rol important în cele două tipuri de exerciții. Află din articolul nostru la ce se referă fiecare și care este impactul pe care-l provoacă.

  1. Ce înseamnă aerobic vs anaerobic
  2. Aerobic
  3. Anaerobic
  4. Tipul de exerciții
  5. Exerciții aerobice
  6. Exerciții anaerobice
  7. Care este echipamentul necesar?
  8. Echipament necesar pentru exercițiile aerobice
  9. Echipament necesar pentru exercițiile anaerobice
  10. Impactul exercițiilor aerobice vs anaerobice asupra corpului
  11. Beneficii exerciții aerobice
  12. Beneficii exerciții anaerobice

Ce înseamnă aerobic vs anaerobic

Pe scurt, aerobic se referă la tipul de exerciții fizice moderate, care sunt susținute pe parcursul unui anumit interval de timp. Sistemul aerobic al corpului se referă la rezistența inimii, plămânilor, vaselor de sânge și a mușchilor. Cu ajutorul exercițiilor aerobice vei reuși să arzi grăsimea din organism, urmând desigur și o anume dietă care te va ajuta să îți îmbunătățești starea de sănătate. Dacă nevoia ta este aceea de a arde grăsimile din organism, exercițiile aerobice sunt potrivite pentru tine.

Exercițiile anaerobice se află la polul opus, iar termenul se traduce literalmente ca „fără oxigen”. Dacă decizi să urmezi acest tip de antrenament, vei executa exerciții ce produc scurte explozii de energie. Spre deosebire de exercițiile aerobice, cele anaerobice au rolul de a înmagazina grăsimea în organism. Prin urmare, dacă îți dorești să îți crești masa musculară într-un mod sănătos și să îți mărești ritmul cardiac, apelează cu încredere la exercițiile anaerobice. Cu toate acestea, poți îmbina cele două tipuri de exerciții pentru o rezistență sporită.

Tipul de exerciții

Exercițiile aerobice, care ajută la construirea rezistenței fizice, pot fi următoarele: yoga, jogging-ul, înotul, schiatul, dansul, mersul pe jos, săritul corzii, drumețiile și, nu în ultimul rând, clasele speciale de aerobic. Aceste activități nu ar trebui să îți cauzeze dificultăți de respirație deoarece se întind pe intervale mai lungi de tip, iar efortul este susținut. Exercițiile aerobe te ajută să îți reduci greutatea și să îți îmbunătățești sănătatea cardiopulmonară.

Exercițiile de tip anaerob, care ajută la sporirea forței, masei musculare și vitezei generale, pot fi următoarele: ridicarea greutăților, sprinturile, tenis, baschet sau trainingurile cu intervale scurte, la mare intensitate (HIIT). Acestea îți vor crește ritmul cardiac și îți vor dezvolta în mod accelerat masa musculară deoarece, atunci când se află în repaus, mușchii ard calorii mai mult decât alte tipuri de țesuturi.

Care este echipamentul necesar?

Pentru a te bucura de beneficiile aerobicului, ai nevoie de un echipament corespunzător care să conțină o pereche de colanți de sport, o bustieră și, opțional, un tricou confecționat dintr-un material sintetic. Pe lângă aceste piese de echipament de bază, trebuie să ai în vedere că încălțămintea este foarte importantă, cât și anumite accesorii de care vei avea nevoie precum un rucsac sau o geantă de sport.

 

Alege o pereche de încălțăminte sport de damă sau pentru bărbați care să fie cât mai confortabilă și să aibă o talpă flexibilă pentru a putea executa toate mișcările necesare. Fie că faci exerciții aerobice acasă sau la sală, pantofii vor avea un impact asupra corpului tău, iar dacă nu sunt aleși în mod corespunzător, vei obosi mult mai repede decât de obicei.

În funcție de tipul de exercițiu anaerobic pe care vrei să-l desfășori, echipamentul necesar s-ar putea să difere. De exemplu, dacă decizi să practici un sport precum baschetul sau tenisul vei avea nevoie de o ținută diferită pentru fiecare în parte. Exercițiile practicate în sala de fitness necesită același tip de echipament menționat anterior.

 

Dacă, în schimb, practici activități de exterior, s-ar putea să ai nevoie de o pereche de pantofi sport cu talpa mai groasă, special fabricați pentru pistele de alergare.

Impactul exercițiilor aerobice vs anaerobice asupra corpului

Beneficiile exercițiilor de aerobic nu sunt deloc puține și nu se rezumă doar la scăderea în greutate. Chiar dacă ești mulțumită de felul în care arăți, acest tip de sport te poate ajuta să te menții în formă în funcție de intensitatea și frecvența la care le execuți. Articulațiile tale vor fi mai flexibile, iar tonusul muscular se va îmbunătăți. Dacă ai o greutate mare, cu atât mai multe calorii vei arde în timpul antrenamentului.

 

Un alt beneficiu este pe plan psihic deoarece aerobicul îți îmbunătățește starea de spirit considerabil, stimulând eliberarea endorfinelor în organism. O plimbare sau o tură cu bicicleta poate face minuni chiar și pentru persoanele mai în vârstă, ajutând totodată la îmbunătățirea funcțiilor cognitive.

 

Un avantaj deloc de neglijat este faptul că vei dormi mai bine pe timpul nopții, iar unul dintre rolurile exercițiilor fizice este prevenirea afecțiunilor precum diabetul sau bolile cardiovasculare. Glicemia ta va fi menținută la un nivel normal, iar circulația sângelui în organism va fi stimulată prin dans sau înot.

 

Exercițiile anaerobice cresc rezistența și densitatea oaselor, ajută la menținerea greutății corporale la nivelul dorit, sporesc metabolismul, protejează articulațiile, reduc riscul de boală și, nu în ultimul rând, cresc energia. Tocmai pentru că se bazează pe exerciții rapide, „fără oxigen” și executate la mare intensitate, plămânii vor fi nevoiți să se bazeze pe sursele de energie aflate în mușchi, ceea ce îți va îmbunătăți masa musculară într-un timp scurt de practică. Chiar dacă acest tip de exerciții este mai solicitant, iar multe persoane îl evită, numeroasele beneficii pe care le oferă organismului fac efortul să merite.

După ce ai aflat ce înseamnă aerobic și anaerobic e timpul să decizi cum vrei să îmbini aceste două tipuri de antrenament astfel încât să fie cât mai în acord cu nevoile tale. Ține cont de sfaturile și recomandările noastre și nu neglija importanța echipamentului corespunzător în practicarea oricărui sport.

 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletter-ul nostru și...Obține 40 lei reducere la prima achiziție!
Verificați în magazin
Pantofi Guess pentru bărbați, Converse de damă, Genți Tommy Hilfiger, Botine de damă Tommy Hilfiger, Genți Guess, Crocs damă, Botine de damă Caprice, Genți Karl Lagerfeld

Acest site utilizează cookie-uri pentru a oferi servicii de calitate. Utilizarea ulterioară a site-ului reprezintă acordul dvs. în legătură cu utilizarea acestora. mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close