Mersul pe jos prin zăpadă: Beneficii și încălțămintea potrivită

5 min.

Zăpada și vremea friguroasă este preferata tuturor atunci când prevestește venirea sărbătorilor de iarnă, însă majoritatea preferă să o privească din interior și să se aventureze cât mai puțin în nămeți. Cu atât mai mult, temperaturile scăzute tind să ne țină cât mai mult în casă.

Un lucru mai puțin cunoscut este faptul că mersul pe jos prin zăpadă aduce numeroase beneficii sănătății noastre fizice și mentale. Deși nu este la fel de confortabil, nu trebuie să omitem plimbările nici în timpul iernii. Alegând hainele și încălțămintea potrivită, astfel de activități vor deveni o adevărată plăcere.

Care sunt beneficiile mersului pe jos prin zăpadă

Nu îți place să te expui prea mult la frig și vrei să îți petreci iernile la adăpost, înfășurat într-o pătură? Iată câteva motive pentru care ar trebui să adopți obiceiul mersului pe jos prin zăpadă.

Îmbunătățește sănătatea oaselor și a mușchilor

Mișcarea este benefică pentru organism, asigurând o mai bună mobilitate și ajutând la menținerea unor mușchi sănătoși. Plimbările pe timp de iarnă sunt grozave și pentru sistemul osos. Acesta are nevoie de vitamina D pentru a se păstra cât mai sănătos, iar expunerea la lumină va ajuta la îmbunătățirea rezervelor corpului când vine vorba de această substanță.

Mai precis, chiar și o plimbare de 15 minute poate face minuni pentru oase. În plus, mișcarea este de folos pentru menținerea flexibilității articulațiilor și pentru prevenirea osteoporozei.

Menține sănătatea sistemului circulator

Mersul pe jos prin zăpadă poate îmbunătăți circulația și contribuie la sănătatea inimii. Este cunoscut faptul că un stil de viață cât mai activ poate preveni apariția unor probleme cardiovasculare, așa că este important să faci mișcare pe tot parcursul anului. În plus, mersul pe jos prin niște condiții mai puțin favorabile îți va îmbunătăți considerabil condiția fizică.

Întărește sistemul imunitar

Dacă te vei expune la factori agresivi precum vântul sau temperaturile scăzute, vei pune sistemul imunitar la treabă. Acesta va dezvolta treptat capacitatea de a rezista la astfel de factori și îți va oferi protecție chiar și dacă vei lua contact cu diferiți germeni sau virusuri. În schimb, dacă îți vei petrece foarte mult timp stând în interior, vei deveni mult mai sensibil la eventualele intemperii.

Îmbunătățește starea psihică

Vremea mohorâtă aduce deseori cu sine stări depresive care par dificil de combătut, dar o metodă destul de eficientă de a le face față este mersul pe jos. În timpul oricărui fel de activitate fizică, corpul eliberează endorfine, care ajută la căpătarea stării de bine. Puțină mișcare în timp ce admiri un peisaj mirific cu siguranță te va ajuta să-ți îmbunătățești starea de spirit.

Te ajută să scapi de kilogramele în plus

Dacă nu te simți tocmai bine în pielea ta și ai dori să scapi de surplusul de grăsime, nu există soluție mai bună decât să faci mișcare. Deoarece ai nevoie de mai multe resurse de energie pentru o plimbare pe zăpadă, o astfel de activitate va consuma și mai multe calorii, deci este perfectă pentru a te ajuta să te menții în formă.

Îmbunătățește calitatea somnului

Așa cum deja am descoperit, mersul pe jos prin zăpadă consumă multă energie, așa că vei avea nevoie de odihnă pentru a reface aceste depozite și a fi gata pentru o nouă zi. În plus, aerul proaspăt și rece va contribui la oxigenarea creierului și te va ajuta să dormi mai bine. Pentru o bună calitate a somnului, este recomandat și să menții o temperatură de 18-20 de grade în cameră pentru a conserva cât mai multă energie.

Cum alegi încălțămintea potrivită

Pentru ca plimbarea să fie cât mai confortabilă și să nu ai parte de accidentări, trebuie să alegi încălțămintea cea mai potrivită pentru mersul pe jos prin zăpadă. Iată la ce elemente ar trebui să fii atent.

Materialul

Alegerea unui material de înaltă calitate îți va asigura nu numai confortul în timpul plimbării, dar și protecție. Principalul scop al încălțărilor de iarnă este să prevină pătrunderea apei și să fie călduroase. Așadar, asigură-te că alegi un material impermeabil și rezistent.

O selecție inspirată pentru astfel de activități este reprezentată de încălțămintea din piele naturală. Acestea ar trebui să fie căptușite în interior, pentru a putea fi purtate chiar și în cazul unor temperaturi foarte scăzute. Cele mai potrivite modele sunt cele peste nivelul gleznei, cu un sistem de prindere rezistent, care nu vor permite pătrunderea zăpezii în interior.

Talpa

Pentru a nu permite pătrunderea frigului și a te ajuta să te deplasezi pe zăpadă, talpa încălțărilor pe care le alegi ar trebui să fie ceva mai groasă. De asemenea, sezonul rece este și perioada în care poți suferi accidentări. Fie că te plimbi pe straturi pufoase de zăpadă sau a început deja să se formeze gheața și poleiul, vei avea nevoie de o talpă aderentă, care să prevină alunecarea.

Confortul

Nu în ultimul rând, un lucru foarte important este să te simți confortabil în încălțămintea pe care o alegi. Asigură-te că aceasta îți oferă suficientă libertate de mișcare și că nu te incomodează în timpul purtării. De asemenea, este recomandat să nu alegi un model fix. Dacă piciorul nu are suficient loc în interiorul încălțărilor, acesta va îngheța mult mai ușor.

Așadar, o alegere inspirată pentru astfel de plimbări o reprezintă cizmele de zăpadă, disponibile în modele pentru femei și pentru bărbați. Aceste modele au fost special concepute pentru a face față umezelii și frigului. Dacă ești fan al drumețiilor montane pe timp de iarnă, încearcă încălțămintea specială pentru trekking, disponibilă și aceasta în modele pentru femei și bărbați. Află mai multe despre cum să alegi modelele potrivite de pantofi de trekking.

Cum te pregătești pentru mersul pe jos iarna

Pentru a face față temperaturilor scăzute și efortului fizic, este recomandat să te pregătești înainte de a ieși la plimbare. Astfel, condițiile atmosferice nu te vor lua prin surprindere și corpul tău va fi gata să le înfrunte.

Încălzește-ți musculatura

Mușchii tăi ar putea fi luați prin surprindere și există riscul să nu facă față efortului dacă nu sunt pregătiți să fie expuși la frig. De aceea, este recomandat să apelezi la o încălzire ușoară înainte de a ieși la plimbare. Fă câteva exerciții ușoare și urcă și coboară scările de câteva ori pentru a stimula circulația sângelui și a pregăti mușchii.

Bea apă

Chiar dacă afară este frig, acest lucru nu înseamnă că nu vei transpira. De aceea, este foarte important să te hidratezi. Bea suficientă apă înainte de a pleca la plimbare, dar nu omite să iei și o sticlă cu tine, pentru a preveni deshidratarea în urma efortului.

Nu uita de protecția solară

Acest lucru poate suna ciudat, deoarece asociem de obicei crema de protecție solară cu vara și vremea călduroasă. Însă, razele ultraviolete, care sunt responsabile cu producerea de arsuri solare, sunt prezente și iarna. De fapt, arsurile sunt comune în această perioadă, deoarece zăpada reflectă razele UV, iar pielea feței are mai multe șanse de a fi afectată.

Folosește un produs cu un factor de protecție solară de minimum 15. Buzele sunt și ele predispuse la arsuri, așa că va trebui să optezi pentru un balsam cu protecție solară. Acesta va proteja buzele și împotriva uscării provocată de expunerea la aerul rece.

Sfaturi utile pentru mersul pe jos iarna

Pentru ca plimbarea ta să fie cât mai plăcută și confortabilă, avem câteva sfaturi pentru tine.

Poartă șosete călduroase

Alegerea șosetelor potrivite este esențială pentru o plimbare reușită. Optează pentru o pereche mai groasă, creată special pentru iarnă, care să păstreze o temperatură potrivită și să îți mențină picioarele uscate. Ia în considerare acest lucru atunci când alegi mărimea pantofilor de iarnă, pentru a nu alege un model prea strâns.

Poartă haine în straturi

Confortul termic pe timp de iarnă este esențial pentru succesul plimbării. De aceea, o soluție ingenioasă este să te îmbraci în straturi. Astfel, vei evita să te încălzești prea tare în urma efortului, dar nici nu îți va fi frig.

Începe cu un strat strâns pe corp care poate fi realizat dintr-un material sintetic, deasupra căruia să adaugi haine cu proprietăți speciale, care să poată menține căldura. Deasupra acestora poți adăuga jacheta de iarnă, care nu trebuie să fie foarte voluminoasă sau groasă, dar este obligatoriu să fie impermeabilă.

Poartă o eșarfă sau mască

În timpul efortului, există șansa să inhalezi aer rece și, astfel, să suferi numeroase alte probleme de sănătate. De aceea, este recomandat să îți acoperi gura cu o mască sau o eșarfă. În plus, fața este mult mai sensibilă la temperaturile scăzute, așa că acestea vor adăuga un plus de confort termic.

Protejează extremitățile

Atunci când te expui unor temperaturi scăzute, este foarte important să nu neglijezi potențialul efect al frigului asupra corpului tău. Capul și mâinile au și ele nevoie de protecție, așa că va trebui să porți căciulă și mănuși.

Folosește bețe de trekking

În cazul în care te-ai decis asupra unei rute mai anevoioase pentru plimbarea ta sau pur și simplu simți că ai nevoie de puțin suport, bețele de trekking sunt o idee grozavă. Acestea îți vor oferi mai multă stabilitate pe zăpadă și te vor ajuta să nu îți pierzi echilibrul. În plus, plimbarea nu va mai fi doar un prilej să îți lucrezi picioarele, ci vei pune la treabă și mușchii din partea superioară a corpului.

Mersul pe jos prin zăpadă este o metodă grozavă să rămâi activ chiar și în timpul iernii. Această activitate are numeroase beneficii pentru organism și te ajută să îți petreci zilele mohorâte de iarnă într-un mod plăcut. Îmbracă-te bine, alege încălțămintea potrivită și pregătește-te de plimbare!

Tu știai ce beneficii are mersul pe jos prin zăpadă? Află acum de ce ar trebui să recurgi la această activitate mai des și cum să te pregătești pentru ea.

Îți recomandăm
logo signet
Abonează-te la newsletter-ul nostru și...Obține 40 lei reducere la prima achiziție!
Verificați în magazin
Pantofi Lasocki pentru bărbați, Genți Guess, Botine de damă Sergio Bardi, Nike Air Force, Botine de damă Caprice, Pantofi Geox pentru copii, Genți Tommy Hilfiger, Crocs damă