MID SEASON SALE! Până la -30% reducere VEZI MAI MULT


Pret-à-Porter: Ce înseamnă acest concept de modă?

Puloverele tale favorite s-au lărgit și și-au pierdut structura, jeanșii s-au decolorat sau materialul a început să prezinte semne de uzură. Piesele vestimentare vechi s-au deteriorat și simți că este momentul să cumperi haine noi, potrivite pentru sezon.

Atunci când îți cumperi haine, încălțări și accesorii din diferite magazine de fashion, probabil că nu te întrebi niciodată dacă ele sunt făcute special pe măsura ta. Motivul este simplu: ai întotdeauna la dispoziție mai multe mărimi disponibile, iar una dintre ele ți se va potrivi parțial sau total, fără îndoială.

MSS

Totodată, în viața de zi cu zi, nu te gândești niciodată cât de norocos ești să poți găsi atât de multe piese vestimentare care ți se potrivesc, în orice magazin. Ei, bine, meritul pentru acest lucru merge către un singur concept: pret-à-porter.

Cu siguranță, ai mai auzit termenul de pret-à-porter în diferite contexte. Dacă te întrebi ce înseamnă și la ce se referă, trebuie să știi că traducerea ad literam a acestui concept franțuzesc este „gata de purtat” sau „pregătit pentru a fi purtat”.

Cu alte cuvinte, este vorba despre piese vestimentare gândite de designeri astfel încât ele să se potrivească persoanei care urmează să le poarte, fără ajustări ulterioare majore.

Mai exact, hainele pret-à-porter sunt acele haine care vin în diferite măsuri standard, notate cu litere (XS, S, M, L, XL, XXL etc.) sau numere, care diferă în funcție de regiunea în care sunt vândute (de exemplu, 38 e măsura M pentru Europa, în timp ce aceeași măsură este notată cu 4 în Statele Unite).

De obicei, aceste piese sunt create de designeri vestimentari de renume, dar și de designer tineri, nu la fel de celebri, dar la fel de talentați.

Deși piesele sunt disponibile în mai multe mărimi, ele sunt confecționate, totuși, în număr limitat, pentru a nu pierde conceptul de exclusivitate.

La fel ca multe alte curente fashion, și pret-à-porter a pornit din Franța, mai exact din Paris. Mai mulți designeri vestimentari, care activau anterior în sfera couture, au hotărât că este momentul să lanseze colecții actuale, chic, la care să aibă acces majoritatea persoanelor sau așa-numitul public larg.

Înainte de anii ’50, piesele vestimentare semnate de designer erau considerate a fi produse de lux, pe care doar celebritățile și le puteau permite. Acestea erau create special pentru o anumită persoană, după măsurători și indicații specifice. Publicul larg putea vedea aceste haine doar pe catwalk sau în fotografiile cu vedete pe covorul roșu, participând la diferite evenimente exclusiviste.

Se spune că Pierre Cardin, renumitul designer francez de origine italiană, a fost primul care s-a gândit să lanseze o colecție de acest tip. Apoi, în 1952, fondatorul brandului Chloe, designerul Gaby Aghion, a lansat o colecție numită „Luxury pret-à-porter”, fiind primul care a folosit termenul propriu-zis.

În 1966, și Yves Saint Laurent a deschis primul magazine pret-à-porter, urmând ca și alte branduri de renume să facă demersuri în acest sens. Coco Chanel și Givenchy sunt doar două dintre ele.

Deși foarte multe branduri au adoptat curentul, la început, lumea fashion a fost destul de reticentă și indignată de pret-à-porter. Experții și pasionații de modă considerau că producerea în fabrici a hainelor va fi sfârșitul fashionului așa cum era știut la acel moment.

Cu toate acestea, ei au ajuns la concluzia că aceste colecții disponibile pentru un public larg aduc numai beneficii, atât pentru designeri, cât și pentru oamenii care le poartă creațiile. Chiar Pierre Cardin însuși a afirmat că, deși credea că pret-à-porter va fi sfârșitul său, acesta i-a salvat cariera și l-a ajutat să vadă o mulțime de noi oportunități de dezvoltare a brandului său.

În ziua de astăzi, colecțiile și magazinele pret-à-porter sunt prezente în întreaga lume. Toți designerii faimoși își prezintă anual piesele pe podiumurile de modă, creând colecții de primăvară-vară sau de toamnă-iarnă, accesibile publicului care apreciază calitatea superioară la un preț accesibil.

Colecțiile de haine pret-à-porter sunt concepute după anumite reguli. Printre acestea, se numără și folosirea unor linii simple și a unor croieli standard, care să nu necesite tehnici complicate de producție. Astfel, procesul poate dura mai puțin și este mai puțin costisitor față de piesele croite la comandă, după dimensiuni personalizate de fiecare dată.

Apoi, pentru a produce hainele și accesoriile pret-à-porter, designerii folosesc, de cele mai multe ori, instrumente automatizate, precum cele întâlnite în fabrici. Acest lucru nu înseamnă neapărat că piesele sunt produse în masă (precum cele mass market), ci într-un număr semnificativ, păstrându-se standardul calității.

Aceste lucruri fac ca piesele vestimentare să aibă prețuri mult mai accesibile și să fie disponibile în număr mare, în magazinele de designer din toată lumea.

În primul rând, colecțiile designerilor se pot vedea de două ori pe an, în sezonul de primăvară-vară și în cel de toamnă-iarnă, pe podiumurile de la Fashion Week (trad. „săptămâna modei”).

Aceste evenimente recurente se țin în orașe iconice pentru moda internațională. În Europa, Fashion Week are loc în Paris, la Milano și Londra, iar în Statele Unite ale Americii, New York este gazda clasică a defilărilor.

De regulă, colecțiile pret-à-porter sunt dezvăluite cu un an înainte. Astfel, colecția de toamnă-iarnă pentru 2020 va fi prezentată în toamna anului 2019.

Piesele vestimentare propuse de designeri în colecțiile lor pret-à-porter pot fi cumpărate atât online, cât și din magazine fizice deținute de brandurile respective.

Când vine vorba despre pret-à-porter, avantaje se găsesc de ambele părți. Prin conceperea acestor colecții, designerii se pot face cunoscuți în rândul publicului larg, oferindu-i acestuia ocazia de a-i cunoaște, a-i cumpăra și a-i purta creațiile, promovându-le mai departe și către alte persoane.

Astfel, designerii nu se rezumă la nișa couture, ci câștigă un public mult mai numeros, care își permite să cumpere piese pret-à-porter.

Bineînțeles, avantaje multiple există și pentru tine, în calitate de client și consumator:

Poți avea acces la piese gândite de designerii tăi preferați

Poate că a cumpăra haine couture nu este cea mai mare prioritate pentru tine. Totuși, admiri câțiva designeri și ți-ar plăcea să le poți purta piesele vestimentare, măcar din când în când.

În acest context, magazinele pret-à-porter sunt exact ceea ce ai nevoie. Pentru o sumă medie, poți achiziționa haine, accesorii și încălțăminte de calitate, fiecare piesă fiind atent concepută de un specialist renumit în domeniul fashion. Astfel, poți face investiții bune, în produse pe care le vei purta cu cea mai mare plăcere.

Vei găsi de fiecare dată o măsură potrivită pentru tine

Indiferent de silueta ta, vei putea găsi întotdeauna o bluză care să ți se potrivească sau o pereche de pantaloni care parcă au fost croiți special pentru tine.

Produsele pret-à-porter sunt disponibile în mai multe măsuri standard, iar una dintre ele ți se va potrivi, fără îndoială. În cel mai rău caz, piesele vestimentare vor avea nevoie doar de mici trucuri de styling, pentru a arăta perfect pe corpul tău.

Raportul calitate-preț este unul excelent

Când îți cumperi haine noi, probabil că îți dorești să investești în piese ce vor rezista în stare perfectă cel puțin câteva sezoane. Nimeni nu vrea să piardă sume semnificative de bani cumpărând un produs ce va deveni imposibil de purtat după numai câteva luni de zile.

De aceea, hainele pret-à-porter reprezintă alegerea ideală pentru tine. Acestea vin la pachet cu un raport calitate-preț corect. Cu alte cuvinte, investiția va fi de fiecare dată pe măsura calității materialelor și finisajelor.

Poți purta piese vestimentare actuale, în ton cu tendințele

Colecțiile pret-à-porter sunt accesibile unui public larg și sunt concepute în fiecare an, respectând cele mai noi trenduri în materie de fashion. Dacă există un loc în care designerii își dau frâu liber imaginației și testează noi concepte îndrăznețe, colecțiile pret-à-porter sunt cele în care vei regăsi aceste elemente fresh.

Prin urmare, dacă vrei să poți cele mai cool haine ale momentului, te poți inspira din colecțiile anuale și sezoniere ale designerilor și poți investi în câteva piese chic, pe care să le combini cu articolele pe care le deții deja în garderoba ta.

1. Asigură-te că deții elemente de bază

Atunci când ești în pană de idei și nu știi ce outfit să construiești, totul poate pleca de la hainele basic. Poate fi vorba despre câteva bluze simple, din bumbac, fără imprimeuri sau croieli deosebite. Acestea pot fi purtate cu pulovere, cardigane sau paltoane.

De asemenea, trebuie să ai câteva maiouri în nuanțe neutre, precum și tricouri sau bustiere la fel de simple, ce pot fi purtate în absolut orice ținută, sport sau casual.

Astfel, înainte de a cumpăra piese statement, vei ști că ai piesele de bază, esențiale pentru compunerea ținutelor complexe.

2. Adaugă piese versatile, care nu se demodează niciodată

După ce ți-ai făcut stocul de piese basic, poți cumpăra câteva articole vestimentare foarte versatile, pe care le poți purta apoi în nenumărate combinații.

La acest capitol intră jeanșii albaștri sau negri, fusta până deasupra genunchilor, în formă de A sau creion, în funcție de silueta ta, precum și cămașa albă sau puloverul pufos și tricotat. Dacă adori hainele elegante, investește și într-o rochie neagră, clasica little black dress, precum și în câteva perechi de pantofi stiletto, cu toc mai mic sau mai mare, în funcție de preferințele tale.

Odată ce vei investi în aceste piese pret-à-porter, vei ști că le vei putea purta sezon după sezon, fără ca ele să se decoloreze sau deterioreze. Dacă ai grijă de ele, hainele și accesoriile de calitate pot rămâne utilizabile timp de ani întregi!

3. Completează garderobe cu piese speciale, de sezon

O garderobă completă include întotdeauna și articole vestimentare actuale, din colecțiile noi, de sezon. Secretul stă în cantitate, căci acestea vin doar ca o completare la piesele de bază pe care le ai deja.

Așadar, când te plimbi prin magazine, alege doar acele elemente pe care le adori și pe care crezi că le vei purta de mai multe ori, în combinație cu hainele pe care le ai deja în dulap.

Dacă vrei să faci investiții bune, de fiecare data când probezi haine noi, gândește-te la cel puțin trei-patru ținute în care poți integra noua achiziție. Astfel, îți vei putea da seama dacă investiția ta merită cu adevărat sau nu.

Acestea fiind spuse, curentul pret-à-porter aduce o mulțime de beneficii industriei de fashion, încurajând publicul să poarte piese vestimentare create de designeri și să fie creativ atunci când vine vorba de ținute, indiferent de sezon.

Așadar, dacă vrei să îți compui o garderobă versatilă, cu piese de calitate, nu ezita să cumperi piese pret-à-porter și să le pui în valoare în outfiturile tale. În acest fel, vei avea întotdeauna apariții impecabile, fie că optezi pentru ținute casual, street style, smart casual sau elegante!

Abonează-te la newsletter-ul nostru și...Obține 40 lei reducere la prima achiziție!
Verificați în magazin
ccc, pantofi cu toc de 5-7 cm eleganti, adidasi dama, cizme dama piele, hoka one one, ghiozdan dama, adidasi dama nike, adidasi tommy hilfiger dama, coccinelle, mocasini, superstar adidas, ghete skechers dama, portofel, bocanci femei, sneakers karl lagerfeld, incaltaminte barbati, adidasi karl lagerfeld femei, nike air force, pantofi cu platforma, ghete cu platforma, adidasi nike jordan, bocanci barbati, air uptempo, pantofi dama, birkenstock, adidasi armani barbati, dr martens, primigi, jordan dama, bocanci dama

Acest site utilizează cookie-uri pentru a oferi servicii de calitate. Utilizarea ulterioară a site-ului reprezintă acordul dvs. în legătură cu utilizarea acestora. mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close