Stilul preppy este o combinație între eleganță fără efort și lejeritate sportivă înființată în Statele Unite în prima jumătate a secolului XX. Timp de mulți ani a fost considerat un semn de prestigiu, iar inspirația pentru crearea de haine și încălțăminte în acest spirit au fost studenții universităților americane. Unii dintre cei mai cunoscuți designeri care creează în acest stil sunt Tommy Hilfiger și Ralph Lauren.

Ambele mărci sunt deja legende pe piața de îmbrăcăminte și încălțăminte. Care sunt produsele pe care merită să te bazezi?

Tommy Hilfiger și Ralph Lauren – începuturi

Două dintre cei mai influenți designeri inspirați de stilul preppy trăiesc și lucrează în Statele Unite.

Tommy Hilfiger a crescut într-o familie cu nouă frați, iar părinții i-au promis o carieră inginerească. Tânărul american a avut însă o idee diferită de viață, iar la începutul anilor 70 și-a deschis propriul butic – People’s Place, unde a vândut haine importate din New York. Totuși, acest lucru nu l-a satisfăcut pe Hilfiger. Și-a dorit să-și proiecteze propriile colecții. S-a dovedit a fi un succes – în 1995, Hilfiger a primit prestigiosul premiu Menswear Designer of The Year și a fost salutat ca rege al stilului american preppy.

View this post on Instagram

This just in. ❤️ #TommyHilfiger

A post shared by Tommy Hilfiger (@tommyhilfiger) on

Ralph Lauren și-a început aventura cu moda în New York. În anii ’60, în timp ce lucra la unul dintre buticuri, i-a propus angajatorului un design original de cravată, însă acesta nu a fost de acord să îl includă în colecția sa. Așa că Lauren a decis să implementeze el însuși această idee. Accesoriile au început să fie vândute sub banner-ul POLO, iar portofoliul lui Lauren a fost îmbogățit cu alte articole vestimentare – inclusiv, în 1971, o colecție pentru femei. Anii ’80 au însemnat dominanța modei designerului, iar acest deceniu este adesea numit “deceniul Lauren”. În 1987, compania își schimbă numele din POLO în Polo Ralph Lauren. Ulterior, se creează noi colecții, inclusiv Lauren Ralph Lauren sau Black Label.

Designul mărcilor Ralph Lauren și Tommy Hilfiger

Ceea ce distinge mărcile descrise (și alți producători care creează în stilul preppy) de celelalte este caracterul simplu, minimalist, dar în același timp sportiv al pantofilor și hainelor. Datorită acestui lucru, încălțămintea Tommy Hilfiger și Ralph Lauren sunt pantofi care pot fi purtați în fiecare zi, dar și la ocazii mai formale.

Atunci când vine vorba de designul ambelor mărci, este imposibil să nu menționăm logo-urile lor caracteristice. În cazul Hilfiger, acestea sunt trei dungi orizontale: bleumarin, alb și roșu. Adesea, logotipul proiectantului este mare și plasat proeminent. În ceea ce privește modelele lui Lauren, elementul lor caracteristic este imaginea jucătorului de polo. Este mai minimalist decât logo-ul lui Tommy Hilfiger. Așadar, dacă ești în căutarea unui design mai simplu și mai universal, consultă modelele lui Lauren. La rândul lor, fanii tendinței logomaniei ar trebui să acorde o atenție deosebită încălțămintei și accesoriilor primului designer.

Nu doar pantofi

Deși pantofii nu au fost primele produse ale ambelor mărci, atât Tommy Hilfiger, cât și Ralph Lauren au cucerit rapid piața de încălțăminte. În oferta lor, însă, vei găsi nu numai mocasini, espadrile sau teniși simpli albi, caracteristici stilului preppy, ci și modele ușor mai moderne, cum ar fi sandalele pentru femei pe tocuri sau cizmele înalte.

Cu toate acestea, stilul preppy nu înseamnă doar încălțăminte – accesoriile bine alese joacă un rol important în acest design. Ambele mărci au diverse produse în portofoliul lor. Eșarfe, șepci de baseball și chiar rucsacuri și genți – ambele branduri, Tommy Hilfiger și Ralph Lauren, pot fi găsite pe epantofi.ro.

Autor

Agnieszka Ślęzak

Deși se pare că tocurile înalte și sneakerșii nu merg mână în mână, aceste modele de pantofi sunt printre preferatele mele. În garderoba mea domină culoarea neagră și imprimeurile florale. În viața privată sunt un fan al umorului negru, al animalelor și al filmelor lui Quentin Tarantino.
Textul original al articolului a fost tradus și adaptat în funcție de cerințele blogului epantofi.ro.

Acest site utilizează cookie-uri pentru a oferi servicii de calitate. Utilizarea ulterioară a site-ului reprezintă acordul dvs. în legătură cu utilizarea acestora. mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close