Muzică, strada și întreaga cultură în care domină tinerii – de îndată ce începi să o analizezi, vei vedea cu siguranță și pantofii, hainele și accesoriile Vans. Am putea spune un singur lucru: acest brand caracteristic – ca aproape niciun altul – se potrivește pentru firele rebele, pline de entuziasm și energie.

Dacă un tânăr de șaisprezece ani trebuie să achiziționeze o pereche de pantofi noi, există șanse mari că va alege tenișii Vans. Mai presus de acest brand se află doar hegemonul vestimentar – Nike.

Presa din New York iubește Vans – precum adolescenții

Vans Old Skool a fost introdus lumii în 1977, iar după patruzeci de ani pe piață, pantoful este încă la „fel de proaspăt, precum chiflele calde din brutăria de alături”. Indiferent de generație, Vans este în continuare un brand extrem de important pentru tineri. Cu o mică excepție, despre care vei citi ceva mai jos.

În 2018, Vans Old Skool a fost cea mai tare tendință de vară. Femeile purtau teniși negri atât în ținutele cu pantaloni, cât și alături de rochii. Bărbații tineri i-au purtat în compania pantalonilor scurți, tip chino și blugi. Mass-media din New York a descris fenomenul Old Skool în acest fel:

„Îi vezi peste tot, în tren, în metrou, pe stradă și în fiecare district. Aceștia sunt cei mai democratici pantofi ai sezonului, deoarece știi că, oriunde te duce ziua, Vans Old Skool va fi companionul perfect.”

Rebelii care au dominat Instagram-ul

Nu ar trebui să te surprindă faptul că tenișii Vans sunt atât de populari. Acești pantofi sunt accesibili și versatili. În plus, Vans are de ani de zile o imagine a unui brand liber, cool, detașat de regulile care există în lumea adulților. Pe scurt, Vans reflectă spiritul de skateboarding, în forma cea mai pură – este fără compromisuri și, într-un sens, interzis (întrucât skateboardingul nu este acceptat social peste tot) și rebel.

Este corect să spunem că, de la mijlocul anilor ’70, Vans o legendă skateboarding-ului, pentru care a optat fiecare generație. Indiferent dacă cei care poartă acești pantofi se dau sau nu cu skate-ul.

Este de ajuns să aruncăm o privire pe Instagram, unde sub semnul #VansOldSkool sunt încărcate 2,5 milioane de fotografii. Două hashtag-uri #StanSmith și #adidasStanSmith depășesc cele menționate anterior cu doar 100.000 de fotografii. Old Skool, ca și primul model al mărcii, avea o baretă caracteristică pe partea superioară – după ani, acest motiv a devenit un element cheie al designului de teniși Vans.

12566

Photo by Rhendi Rukmana on Unsplash

Brandul Vans este asociat cu skate-ul nu numai ca disciplină, ci mai ales cu un anumit stil de viață.

.

Succesul pe ecran, anunțul eșecurilor

Îți amintești filmul Fast Times de la Ridgemont High, în care „vedeta încălțăminte” era Converse Chuck Taylor? Vans Old Skool a apărut și în producția din 1982. Modelul a fost purtat de un rebel, interpretat de Sean Penn.

Știai că…?

Poți întâlni pantofii Vans practic pe picioarele oricărei vedete mari ? Au fost purtați de A $ AP Rocky, Justin Bieber, Kanye West, David Beckham și Kristen Stewart.

A fost o reclamă gratuită, extrem de eficientă – actorul era un băiat rău, nu numai în film. Din păcate, a fost și începutul sfârșitului lui Vans. Brandul a fost copleșit de succes și a avut o serie de consecințe dramatice. Creatorii pictogramei de skateboarding expresiv, întotdeauna rebel, au decis să-și încerce norocul și în alte sporturi. Succesul? Zero. Procesul anevoios de cumpărare a companiei Vans de către alte corporații a început în 1988.

Abia în 2004, după preluarea Vans de către VF, compania a revenit în sfârșit la rădăcinile sale și a recucerit inimile skaterilor – și, prin urmare, a tinerilor.

Aceasta este excepția pe care am menționat-o la începutul articolului – momentul în care Vans nu era un jucător cheie. Și nu este ca și cum compania a încetat să mai existe sau să prezinte încălțăminte pe piață. Această perioadă este extrem de neclară și chiar marca în sine o rezumă în trei propoziții.

În 1988, a fost prezentat Vans Steve Caballero. În 1995 a avut loc Warped Tour care a introdus Vans Snowboard. În 1996, Vans sponsorizează Triple Crown of Skateboarding. 2001 – Vans ajută la producția de Dogtown și Z-Boys.

Vom folosi una din formulările noastre preferate. Vans și-a făcut temele și a încetat să se prefacă a fi ceva ce nu era. Brandul își păstrează valorile de lungă durată, știe de ce au nevoie fanii lui, cine sunt și unde să-l caute. Pentru că adevărul este că, modelele Vans Old Skool nu sunt cei mai scumpi și cei mai originali pantofi de pe piață – acest lucru poate fi confirmat de toți fanii modei.

Trebuie să subliniem că, nu doar brandul în sine, ci și toți cei care îl aleg, au contribuit la alcătuirea acestei imagini cool. Orice s-ar întâmpla pe piață, orice tendință ar fi în vogă, Vans se poate referi întotdeauna la rădăcinile sale, de skate, stradale, la cultura și valorile (rebele și tinere), precum și la designuri simple și atemporale.

Tu ai deja o pereche de Vans?

Autor

Szczepan Radzki

Sunt creator de conținut și jurnalist și, în același timp, un entuziast al comunicării sociale și al contrastelor. În calitate de autor al unui blog despre colecția de încălțăminte, am promovat multe inițiative legate de lumea sneakerșilor și a îmbrăcămintei streetwear. Sunt îndrăgostit de recreere și sport - am crescut cu baschetul. Ador edițiile limitate, nu doar pantofii.
Textul original al articolului a fost tradus și adaptat în funcție de cerințele blogului epantofi.ro.

Acest site utilizează cookie-uri pentru a oferi servicii de calitate. Utilizarea ulterioară a site-ului reprezintă acordul dvs. în legătură cu utilizarea acestora. mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close