Beneficiile mișcării pentru minte și corp sunt cât se poate de variate, iar fitness-ul reprezintă un mod prin care le poți accesa rapid, astfel încât te bucuri de un stil de viață activ și sănătos.

Dacă ești tentat să începi o rutină de antrenamente fizice, astăzi vei descoperi în rândurile de mai jos răspunsurile potrivite pentru întrebări construite în jurul ideii de “Fitness”:

CUPRINS:

1. Ce este fitness-ul?

2. Ce obiective poți atinge prin fitness?

3. Ce beneficii oferă practicarea fitness-ului?

4. Cum alegi pantofii sport de fitness?

5. Ce sfaturi de fitness sunt esențiale?

1. Ce este fitness-ul?

Prin “Fitness” se poate înțelege un mix de activități, cu rol în menținerea organismului tonifiat și sănătos: exerciții cardio, stretching, antrenamente cu greutăți ușoare samd.

Însă fitness-ul nu înseamnă doar mișcare, ci și o grijă deosebită pentru alimentația adoptată de sportiv și un program de odihnă corespunzător.

Așadar, nu este exagerat să spunem că fitness-ul este un mod de viață, bazat pe principii ce pot fi aplicate cu succes în programul oricărui sportiv amator, ce îl vor ajuta pe acesta să arate mai bine și să se simtă excelent în propriul corp.

2. Ce obiective poți atinge prin fitness?

2.1. Obiective generale fitness: Obținerea unei condiții fizice foarte bune

Fitness-ul îți permite să atingi un nivel superior al capacității tale de a face efort fizic, prin îmbunătățirea unor abilități precum: forța, viteza, echilibrul, coordonarea, rezistența sau mobilitatea.

2.2. Obiective generale fitness: Îmbunătățirea sistemelor vitale din corp

Atunci când faci mișcare, transformările organismului nu se rezumă doar la cele ce pot fi vizibile cu ochiul liber.

Fitness-ul poate determina o dinamică și mai bună la nivelul sistemelor vitale pentru sănătatea ta: sistemul imunitar, sistemul cardiovascular, sistemul respirator, sistemul nervos central.

2.3. Obiective generale fitness: Dobândirea unui aspect fizic mai plăcut

Antrenamentele cardio îți permit să pierzi kilograme în plus și o pondere însemnată a țesutului adipos. Simultan, masa musculară crește prin sesiuni de fitness concepute pentru atingerea acestui obiectiv.

2.4. Obiective generale fitness: Obținerea încrederii în propria persoană

Atunci când respecți o rutină de antrenamente concepută să garanteze îmbunătățiri la nivel fizic, rezultatele scontate nu vor întârzia să apară.

Astfel, vei putea dobândi o încredere mult mai mare în propria persoană, o atitudine pozitivă asupra vieții, dar și mai multă lejeritate în relațiile cu cei din jur.

3. Ce beneficii oferă practicarea fitness-ului?

Alegerea acestui tip de mișcare pentru timpul liber este una cât se poate de inspirată. Sa faci fitness este pe cât de benefic, pe atât de simplu.

Sesiunile de antrenamente pot fi concepute în funcție de nivelul tău de condiție fizică, vârstă, greutate, obiectivele propuse, echipamentul sportiv pe care îl deții sau spațiul de care dispui.

De ce să te apuci de fitness chiar de astăzi? Găsești mai jos o serie de argumente în favoarea includerii unei astfel de rutine în viața ta:

  • Poți face antrenamente de fitness oriunde și oricând;
  • Nivelurile de dificultate pot varia în funcție de vârstă;
  • Fitness-ul poate fi practicat chiar și de începători;
  • Nivelul de dificultate al mișcării poate crește gradual;
  • Antrenamentele de fitness nu necesită foarte mult timp;
  • Reprezintă un instrument de socializare simplu de accesat;
  • Echipamentele și îmbrăcămintea de fitness se comandă rapid;
  • Netul oferă suportul teoretic de care ai nevoie (ex: tutoriale video);
  • Poate fi “acea pasiune” pe care nu o aveai până acum în viață;
  • Poți fi creativ în construirea propriului program de mișcare cardio.

4. Cum alegi pantofii sport de fitness?

Echipamentul sportiv este esențial în antrenamentele de fitness, iar pantofii sport joacă un rol central în toată această poveste. Motivul este unul cât se poate de simplu: datorită naturii exercițiilor fizice de fitness, picioarele sunt utilizate cu preponderență.

Cei care fac fitness au trecute pe listă activități dinamice precum: alergatul, urcatul scărilor, sprinturile, săriturile, fandările, planking-ul, flexările, flotările, genuflexiunile, dar și multe alte exerciții ce solicită laba piciorului și încheieturile membrelor inferioare.

Aleși în mod corect, pantofii sport pentru fitness garantează confort, libertate de mișcare și protecție superioară în timpul antrenamentelor. Pentru a te bucura de aceste avantaje ale unor pantofi sport de calitate, comandă-i online în funcție de următoarele criterii:

4.1. Rezistența deosebită a materialelor

În cazul unor pantofi sport de calitate, rezistența materialelor nu se referă doar la durabilitatea acestora în fața timpului sau a șocurilor mecanice, ci și la protecția orientată asupra părților piciorului.

Cea mai bună încălțăminte de fitness este realizată din materiale calitative, ce mențin glezna într-o poziție extrem de stabilă. Așadar, sunt mai dure în zonele laterale și în zona călcâiului. Șireturile unor pantofi sport cu rol protector se pot strânge foarte bine, pentru o fixare și mai bună a gleznei.

4.2. Talpa potrivită pentru mișcarea practicată

Pantofii sport de damă sau de bărbați vin cu o talpă elastică și nealunecoasă, ce poate susține efortul sportivului în timpul antrenamentelor.

Talpa unei astfel de perechi de încălțăminte trebuie să garanteze confort și stabilitate, indiferent de tipul de mișcare practicat: Jumping Jacks, alergări, fandări samd.

4.3. Forma și mărimea compatibile cu piciorul

Alege de pe epantofi.ro pantofii sport potriviți pentru dimensiunile piciorului tău. Avem pentru tine o listă extinsă de mărimi, astfel încât să poți pune în coșul de cumpărături cele mai bune soluții pentru confortul resimțit în timpul antrenamentelor.

Dacă nu ești sigur de mărimea pe care o porți la picior, poți realiza această măsurătoare într-un magazin specializat, sau măsoară această dimensiune chiar acasă, în funcție de mărimea tălpii interioare.

Chiar și în cazul celor care suferă de platfus, exista soluții pentru pantofi sport ce permit cel mai bun randament, în timpul sesiunilor de fitness. Există două categorii de picior cu platfus:

Platfusul anatomic

Pentru cei care suferă de platfus anatomic, cele mai potrivite perechi de adidași pentru antrenamente sunt cele cu lățime a tălpii cât mai dreaptă, ce garantează un efort sporit chiar și în cazul sesiunilor de durată ridicată.

Platfusul determinat de prăbușirea arcului plantar

Cei mai potriviti pantofi sport pentru mișcare (mai ales, în cazul în care se prefera sesiunile de alergare) sunt cei care prezintă suport pentru arc, astfel încât mușchii acestei zone să poată susține de la sine arcul plantar.

Dacă măsura comandată pe site-ul nostru nu este este potrivită pentru dimensiunile piciorului tău, nu este absolut niciun fel de problemă. Poți returna produsul în termen de 30 de zile de la data primirii comenzii. Mai multe despre politica noastră de retur AICI.

4.4. Bugetul de care tu dispui

Iată încă un criteriu esențial în alegerea celor mai buni adidași de sport: prețul acestora. Intră acum și vezi cum arată oferta noastră de astăzi cu produse pentru zona de fitness, dedicate atât începătorilor, cât și sportivilor avansați.

Cu un singur click le sortezi apoi rapid, astfel încât toți pantofii sport din categoria “Fitness” să fie afișați în ordine crescătoare sau descrescătoare, în funcție de prețul acestora. Astfel, realizezi o căutare intuitivă a produselor de pe site, fără a pierde timp cu produse de care nu ești interesat.

4.5. Brandul tău preferat

Dacă ești în căutarea unui brand anume de pantofi pentru sport, epantofi.ro este locul în care nevoile tale își găsesc răspunsuri pe măsură. Avem pentru tine produse de la cei mai renumiți producători de încălțăminte sportivă din lume, la prețuri pe care nu le poți ignora.

Selectează în mod inspirat filtrele de sortare din pagină și vezi cum arată oferta noastră de astăzi, în funcție de brandurile pe care le-ai selectat: Nike, Adidas, Puma, New Balance și multe alte mărci ce nu mai au nevoie de nicio prezentare.

4.6. Cei mai buni pantofi sport de alergare

Dacă programul tău de antrenament se concentrează în mare măsură pe sesiuni de alergare în parcul de lângă casa ta, alegerea unor pantofi sport trebuie să fie realizată ținându-se cont de următoarele criterii:

Talpa trebuie să fie elastică. Alergarea este descrisă de dinamism și libertate a mișcărilor, așadar o talpă flexibilă susține efortul depus pentru acest tip de antrenament.

Mai mult decât atât, pantofii sport pentru alergare pot fi puțin mai largi, comparativ cu dimensiunile piciorului tău, pentru și mai mult confort.

4.7. Cei mai buni pantofi sport de sărituri

Săriturile de tip Jumping Jacks, urcarea și coborârea treptelor sau genuflexiunile necesită un tip de pantof sport ce garantează o priză foarte bună a încheieturii piciorului.

Recomandăm un model de încălțăminte pentru fitness cu o formă ce urcă ușor pe gleznă, dar și cu un sistem de prindere ce garantează stabilitate sporită, atunci când lucrezi din poziție bipedă.

4.8. Cei mai buni pantofi sport de weightlifting

Dacă în cadrul sesiunilor tale de antrenamente ai inclus și componenta de weightlifting, cele mai bune încălțări de fitness pentru tine sunt cele ce dispun de un călcâi mai ridicat.

Un astfel de pantof sport îți permite să realizezi în mod corect fiecare repetare, din punct de vedere al stabilității picioarelor pe suprafața de lucru.

5. Ce sfaturi de fitness sunt esențiale?

Pentru că ne apropiem de finalul acestui articol, a venit momentul să ne concentrăm și asupra recomandărilor venite din partea experților, în privința pregătirii pentru un antrenament de fitness.

Pentru a te bucura de cele mai bune rezultate, sesizabile chiar din primele săptămâni de mișcare, își recomandăm să ții cont de următoarele aspecte, importante pentru o rutină de antrenamente ferită pe cât de mult posibil de riscul accidentărilor:

5.1. Acordă timp suficient pentru încălzirea corpului

Încălzirea este la fel de importantă ca antrenamentele în sine, de aceea, această etapă a sesiunii de mișcare trebuie tratată cu un cel mai ridicat nivel de responsabilitate.

În funcție de nivelul tău de pregătire, o încălzire realizată în mod corespunzător poate varia între 15 și 30 de minute, incluzând principalele zone ale corpului ce pot fi expuse unor eventuale accidentări:

  • Gâtul: flexii față-spate și stânga-dreapta, privit peste umeri stânga-dreapta;
  • Umerii: ridicarea brațelor la 90° față de trunchi, rotiri în sensul acelor de ceasornic;
  • Gleznele: rotirea piciorului în jurul labei, prin fixarea inițială a tălpii pe podea;
  • Bazinul: rotiri de bazin stânga-dreapta, extensii cu brațul spre cealaltă parte;
  • Șoldurile: ridicări de genunchi în laterală, rotații interior-exterior ale piciorului;
  • Genunchii: flexii de genunchi față-spate; sărituri cu genunchii la piept, burpees.

5.2. Poartă de fiecare dată echipamentul sportiv

Astfel, te bucuri la fiecare antrenament de calitatea unui set de articole gândite special pentru sport, ce pot oferi stabilitate, confort, libertate de mișcare și, nu în ultimul rând, o imagine favorabilă asupra propriei persoane.

Nu în ultimul rand, alinierea la un dress code pentru sala de antrenamente, respectat de toți cei cu care împarți spațiul respectiv, poate sugera și ideea de apartenență la un grup bine definit, format din indivizi cu pasiuni comune.

5.3. Limitează-te la nivelul de solicitare cu care ești confortabil

Astfel, vei putea duce la bun sfarsit toate seriile de repetări pe care trebuie să le realizezi, fără a te expune inutil în fața suprasolicitării. Mai mult decât atât, realizarea unor exerciții pe care le poți face fără probleme, minimizează riscul accidentărilor nedorite.

5.4. Apelează la un trainer pentru cele mai bune sfaturi

Dacă bugetul îți permite, poți apela la un trainer de fitness. O astfel de alegere îți poate aduce o mulțime de avantaje suplimentare, ce ating atât zona de mișcare propriu-zisă, cât și aspecte precum nutriția, odihna sau alegerea celor mai bune echipamente sport pentru miscare.

5.5. Continuă să faci mișcare în fiecare săptămână

Vei putea atinge obiectivele de mai sus doar dacă vei continua să faci ceea ce ți-ai propus. Pentru un stil de viață mult mai fericit, ce are la bază un program de antrenamente gândit pentru felul și capacitatea ta de a face efort, nu ignora orele dedicate sesiunilor de fitness.

Despre fitness și beneficiile sale: Concluzii

Iată care sunt cele mai importante aspecte de care trebuie să ții cont, înainte de a începe acest tip de antrenamente. Fitness-ul este un tip de sport dinamic și flexibil, ce permite oricărui sportiv amator să facă mișcare, pentru a-și atinge obiectivele propuse.

Echipamentul sportiv este vital pentru succesul de la baza unui program regulat de antrenamente fitness, alături de nutriție și respectarea unor sfaturi venite din partea unui trainer acreditat.

Așa cum ai putut vedea mai sus, cei mai buni pantofi sport pentru fitness se aleg în funcției de criterii bine definite, astfel încât să permită activarea unor elemente esențiale pentru sportiv: confortul, libertatea de mișcare, flexibilitatea și imaginea privind propria persoană.

Intră acum pe site și vezi cum arată stocul actualizat din categoria “Fitness”. Găsește modelul potrivit în funcție de dimensiuni, activitatea fizică sau producător, parcurge rapid pașii de comandă, iar perechea de pantofi sport pleacă apoi spre tine în cel mai scurt timp posibil! Pentu mai multe informații privind plasarea unei comenzi, contactează-ne acum!