Dacă printre obiectivele tale se numără tonifierea mușchilor, modelarea sau întreținerea corpului, trebuie să experimentezi pe propria piele beneficiile exercițiilor pilates. Acest tip de mișcare este accesibil tuturor, deoarece nu se bazează pe tehnici foarte dificile și nici nu implică utilizarea unui echipament de antrenament elaborat.

Fie că practici pilates acasă, inspirându-te din tutorialele de pe internet, fie că optezi pentru participarea la clase dedicate, este important să descoperi mai multe informații utile despre acest tip de sport.

  1. Ce este pilates?
  2. Ce beneficii oferă pilates?
  3. Pilates versus yoga
  4. Ce cuprinde echipamentul necesar pentru acest sport?
  5. Tipuri de exerciții pilates
  6. Cum execuți corect un antrenament de pilates?

Ce este pilates?

Pilates desemnează un antrenament fitness modern, care poate fi practicat pentru întreținerea și modelarea corporală, precum și ca metodă de recuperare fizică. Desigur, acesta oferă o mulțime de beneficii, nu doar pentru silueta noastră, dar și pentru minte, însă despre toate acestea vom discuta mai târziu.

Pe scurt, exercițiile de pilates sunt inspirate din antrenamentele calistenice, dar îmbină în aceeași măsură și mișcări de balet cu practicile yoga. Ceea ce face, practic, acest tip de sport este să alungească și să întindă mușchii, fără însă a-i traumatiza.

Foarte interesant este că, la originile sale, pilates era supranumit ”gimnastica starurilor”. Această metodă de antrenament fizic a fost descoperită de către Joseph Pilates în anii 20, dintr-o nevoie a acestuia de a-și îmbunătăți starea fizică. Joseph se confrunta cu reumatismul, cu astmul și prezenta simptome de rahitism.

Ce beneficii oferă pilates?

Beneficiile oferite de practicarea tehnicilor de pilates sunt numeroase, iar dintre ele putem aminti:

  • Îmbunătățirea mobilității;
  • Îmbunătățirea respirației;
  • Corectarea posturii;
  • Tonifierea corpului;
  • Creșterea forței musculare;
  • Creșterea tonusului;
  • Arderea caloriilor;
  • Ameliorarea durerilor localizate la nivelul coloanei vertebrale;
  • Oxigenarea creierului;
  • Sporirea capacității de concentrare;
  • Întărirea sistemului imunitar;
  • Îmbunătățirea circulației sanguine;
  • Echilibrarea centrului de greutate;
  • Reducerea stresului;
  • Prevenirea anxietății și depresiei.

Având în vedere beneficiile pe care le oferă, dar și modul de execuție al exercițiilor, ai crede că pilates și yoga se aseamănă destul de mult, nu-i așa? Ei bine, între cele două tipuri de antrenamente există, totuși, o serie de diferențe semnificative.

Pilates versus yoga

  • Origini – pilates a aparut în Germania, în secolul XX, iar yoga a luat naștere în Asia, cu mai bine de 5.000 de ani în urmă.
  • Principii – pilates mizează pe întărirea dinamică a mușchilor, iar yoga pe întărirea statică a musculaturii.
  • Tehnici de bază – pilates promovează inspirația pe nas și expirația pe gură pe toată durata exercițiilor, iar yoga folosește respirația adâncă doar în anumite tipuri de exerciții. 
  • Focus în cazul în care practici pilates, vei observa că exercițiile se bazează mai mult pe lucrul cu coloana vertebrală, în timp ce, dacă faci yoga, vei antrena diverse grupe de mușchi.
  • Recomandări yoga este o practică recomandată în special pentru îmbunătățirea laturii emoționale și mentale și, pe de altă parte, pilates-ul este practicat frecvent cu scopul recuperării fizice.

Ce cuprinde echipamentul necesar pentru acest sport?

Ultimul lucru pe care ți-l dorești atunci când faci exerciții de pilates este să te incomodeze hainele pe care le-ai ales. De aceea, pentru confortul tău și pentru a-ți desfășura în condiții optime antrenamentele de pilates, alege îmbrăcăminte corespunzătoare.

Tricourile și maiourile largi, precum și colanții prea rigizi, la fel ca și cei cu talie joasă nu își au locul în acest peisaj. Ideal este să optezi pentru articole vestimentare din materiale naturale, care să-ți asigure confortul. O idee foarte bună este să porți hainele de pilates în straturi.

Echipamentul de pilates pentru femei

În partea de sus a corpului, începe prin a-ți pune o bustiere cu susținere medie, care să nu te strângă. Mai apoi, adaugă un top basic, cu un croi care urmează linia corpului dar care nu este extrem de mulat, pentru a nu-ți limita libertatea de mișcare. Dacă este cazul, poți purta pe deasupra o bluză lejeră (dar nu largă), eventual un model petrecut, care se poate lega în jurul taliei. Aceasta va putea fi dată jos rapid, atunci când te încălzești.

În partea de jos a corpului, poartă colanți – aceștia pot fi lungi, scurți sau trei sferturi, cât timp sunt suficient de elastici și îți vin bine pe corp (adică nu sunt nici prea mari, nici prea mici, pentru a nu-ți cădea în timpul antrenamentului). Mizează pe colanții cât mai simpli, fără cusături care pot împiedica circulația optimă a sângelui în anumite zone. În ceea ce privește înălțimea taliei, cei mai potriviți sunt colanții cu talie înaltă, chiar dublată. De asemenea, evită echipamentele cu șnururi și alte ornamente care se pot agăța în aparatele de pilates, punându-te în pericol. O salopetă de pilates reprezintă o altă variantă ideală pentru practicarea acestui tip de sport.

De regulă, pilates se practică în picioare goale, însă sunt și persoane care nu se simt confortabil cu această metodă. De aceea, trebuie să știi că există șosete speciale pentru acest tip de sport. Aceste accesorii pentru pilates sunt confecționate din materiale antiderapante, care previn alunecările și care sunt foarte utile la prinderi. Alege șosete de damă de calitate de pe epantofi.ro!

Echipamentul de pilates pentru bărbați

Bărbații pot alege să poarte în partea de sus a corpului tricouri sau maiouri basic, de asemenea, cu un croi care urmează fidel linia siluetei. Ținuta de pilates poate fi completată cu o pereche de pantaloni de trening cu bază strâmtă, care să prevină alunecarea pe durata exercițiilor.

Dacă practici pilates la sală sau în parc, vei avea nevoie și de un rucsac sau o geantă sport, pentru a lua cu tine echipamentul necesar.

Accesorii necesare pentru pilates

La fel ca fitnessul, exercițiile de pilates pot fi realizate și folosind doar greutatea corpului, această metodă fiind, de altfel, foarte eficientă. Totuși, dacă vrei să diversifici rutina de antrenament poți apela la diverse accesorii care nu costă mult și pe care le poți folosi chiar și atunci când nu ai la dispoziție aparatură dedicată de pilates. Iată ce poți folosi pentru a practica acest sport:

  • O saltea de fitness, pentru un plus de confort;
  • Benzi elastice, ideale pentru întărirea fesierilor;
  • Benzi elastice cu mânere, pentru definirea mușchilor brațelor;
  • Un cerc de gimnastică ritmică, pentru îmbunătățirea flexibilității;
  • O cărămidă pentru echilibru;
  • Gantere de greutate mică (0.5 – 2 kg);
  • O minge medicinală;
  • O minge de fitness;
  • Un băt pentru gimnastică.

Tipuri de exerciții pilates

Metoda pilates cuprinde aproximativ 500 de exerciții diferite pe care le poți experimenta în funcție de nivelul de antrenament dorit. Exercițiile pilates sunt, în principiu, clasificate astfel:

  1. Pilates Cadillac – acestea se realizează cu ajutorul unui aparat special conceput, care lucrează anumite grupe musculare și care se numește Cadillac.
  1. Reformer Pilates – de asemenea, acest tip de exerciții necesită aparatură specializată, care stimulează puterea și flexibilitatea fizică.
  1. Stott Pilates – reprezintă acea tehnică de pilates care se concentrează pe antrenarea coloanei și pe metode de îmbunătățire a echilibrului, a flexibilității și nu în ultimul rând, a posturii.
  1. Winsor Pilates – acest tip de antrenament combină exercițiile cardio cu mișcările ușoare specifice Pilates-ului și este foarte eficient pentru arderea caloriilor.
  1. Yoga Pilates – așa cum intuiești deja, vorbim despre o combinație între cele două tipuri de antrenamente, care promovează suplețea și forma și care încurajează o respirație lentă.
  1. Pilates Power – pentru a practica Pilates Power ai nevoie de diverse obiecte, precum elastice, cercuri și arcuri din spumă sau mingii de dimensiuni reduse.
  1. Mat Pilates – este cea mai populară metodă de practicare a tehnicii Pilates; implică folosirea unor saltele și a unor accesorii suplimentare.

Cum execuți corect un antrenament de pilates?

Odată ce te-ai echipat corespunzător și ți-ai ales tipul de antrenament pe care vrei să-l urmezi este momentul să treci la treabă, însă nu înainte de a afla câteva reguli utile pentru executarea corectă a exercițiilor Pilates!

  • Respiră adânc și corect; Ce înseamnă ”corect”? Inspiră pe nas și expiră pe gură!
  • Menține o poziție stabilă a corpului;
  • Păstrează alinierea corectă a coloanei vertebrale;
  • Concentrează-te pe fiecare mișcare pe care o execuți;
  • Pornește mișcările din abdomen – acesta este centrul energetic al corpului;
  • Trage umerii în spate, apropiind omoplații;
  • Lucrează exercițiile efectuând mișcări ample, cu grație;
  • Concentrează-te pe calitatea antrenamentului și nu pe cantitatea exercițiilor efectuate;
  • Apelează la autocontrol.

Experimentează și tu beneficiile pe care le oferă exercițiile de pilates!

Acest site utilizează cookie-uri pentru a oferi servicii de calitate. Utilizarea ulterioară a site-ului reprezintă acordul dvs. în legătură cu utilizarea acestora. mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close