În acest articol:
Logomania – o revenire la trendurile anilor 80 și 90
„Moda revine” – deși este un slogan repetat frecvent, trebuie să recunoaștem că este una dintre regulile care guvernează lumea trendurilor. Ceea ce odată era considerat kitschos și fără gust, astăzi poate fi un adevărat hit. Acesta este și cazul logomaniei – moda pentru expunerea logo-urilor unor branduri renumite. Cum a luat naștere tendința pentru astfel de încălțăminte și accesorii caracteristice și cum se poartă logomania?
Boom-ul modei pentru logomanie își are rădăcinile în anii ’80 -’90.
Logomania – ce este?
Acest termen se referă la articole vestimentare, încălțăminte și accesorii cu un logo de marcă clar vizibil. Regula este simplă – cu cât este mai mare cu atât mai bine. Deși la început logomania a fost caracteristică numai pentru produsele sport, astăzi a stăpânit și ținutele purtate nu numai la antrenamente și la sălile de sport.
Rucsacuri Calvin Klein: maro și alb.
Ideea de afișare a logo-ului nu este o invenție din ultimii ani – începuturile sale datează din anii 80. Atunci a luat naștere moda activității fizice, și în special fitness-ul. Producătorii de îmbrăcăminte sportivă au folosit cu nerăbdare potențialul de a atrage noi clienți, imprimând un logo clar pe produsele lor.
Un semn de lux
Consumismul galopant și accelerarea economică în Statele Unite au contribuit, de asemenea, la moda logomaniei din anii ’80. Este nașterea generației yuppie – tineri americani, orientați în carieră și lux. Era la modă să-ți afișezi posesiile care urmau să reflecte un statut social ridicat. Și acest lucru este cel mai ușor de demonstrat prin purtatul articolelor vestimentare pe care se putea vedea clar logo-ul unei mărci de lux.
Guess: Sneakers negri, șapcă cu cozoroc și breloc.
Așa au început să apară logo-urile pe bluze, tricouri, pantaloni, pantofi, rucsacuri, genți și chiar lenjerii de corp. În acest fel, companiile în frunte cu Calvin Klein, Louis Vuitton și Chanel au obținut publicitate gratuită.
Anii ’90 și amurgul logomaniei
Începutul deceniului următor nu a făcut decât să consolideze poziția puternică a tendinței logomaniei. Totul datorită modei streetwear, care era încă în vogă – purtarea unei bluze cu celebrul logo Nike sau o șapcă de baseball cu trei dungi adidas a fost „ceva obligatoriu”. Poți citi mai multe despre moda anilor 90 într-un alt articol de pe blogul nostru.
Cu cât ne-am apropiat mai mult de începutul secolului XXI, cu atât logomania a început să fie identificată cu kitsch-ul. Produsele chinezești contrafăcute ale unor produse de brand cunoscute au început să apară pe piață. Prin urmare, trendul logomaniei și-a pierdut din faimă și a apărut moda minimalismului.
Logomania în modă! Cum se poartă acest trend?
20 de ani mai târziu, logomania a căpătat o față ușor diferită. Astăzi nu este perceput ca un simbol al snobismului și al unui manifest materialist, ci ca o modalitate de a te juca cu stilul, o revenire puțin ironică și nostalgică asociată cu moda din deceniile anterioare. Pentru unele mărci – cum ar fi Guess sau Tommy Hilfiger – un logo imens este aproape obligatoriu pentru majoritatea proiectelor.
Știai că…?
Revenirea logomaniei în cercul trendetterilor este un mare merit al mărcii Kenzo. În colecția din 2012 designerii acestui brand au prezentat un hanorac cu un logo mare, care includea numele mărcii și capul unui tigru.
Accesorii de la brandul Diesel: geantă crossover și șapcă cu cozoroc.
Cum să îmblânzești tendința logomaniei? Este ușor de exagerat în acest caz, de aceea este important să optezi doar pentru o singură piesă de îmbrăcăminte împodobită cu logo-ul mărcii. În acest fel va ieși în evidență din întreaga ținută. Pantofii și accesoriile în acest stil sunt mai degrabă o alegere pentru ocazii informale – în cazul stilizațiilor formale, optează pentru articole cu logo-uri nu foarte vizibile.
Textul original al articolului a fost tradus și adaptat în funcție de cerințele blogului epantofi.ro.