Putem spune că, modelul Nike Air Max nu mai este în vogă, putem spune că nimeni nu îl mai vrea, pentru că toată lumea îl poartă. Ai putea spune că nu este deloc o încălțăminte frumoasă. Dar, nu se poate spune un lucru despre acest model – faptul că nu sunt pantofi speciali care au schimbat piața de încălțăminte.

Air Max își sărbătorește ziua de naștere pe 26 martie. Mai jos poți citi mai multe despre istoria Nike Air Max – pe scurt, tot ceea ce nu știi, dar trebuie să știi despre această linie de încălțăminte.

Air Max 1

Schimbările inovatoare nu sunt întotdeauna clar vizibile. Cu toate acestea, dacă se observă, impresia este uimitoare. În 1987, Nike a introdus Air Max 1, primul model care afișează tehnologia de aer legendară. Perna Nike Air, creată pentru a asigura o amortizare optimă, a devenit în scurt timp un articol cu ajutorul căruia îți poți exprima propriul stil.

Pantofii Air Max 1 au fost o soluție revoluționară și provocatoare. După premiera lor, nimic din lumea încălțămintei sport nu a fost niciodată la fel.

La sfârșitul anilor 1980, tehnologia Nike Air nu mai era nouă. A fost folosită pentru prima dată în 1978 în modelul Air Tailwind, în care era ascunsă adânc în talpă. Designerul responsabil cu design-ul Air Max 1 a fost Tinker Hatfield, un arhitect care și-a dorit să stabilească noi tendințe și s-a inspirat din arhitectura pariziană. El a îndepărtat spuma care înconjura talpa interioară, dezvăluind perna de gaz lumii.

Tinker Hatfield despre Air Max

Am mers la Paris pentru a explora orașul, inclusiv centrul Pompidou. Toate instalațiile din această clădire au fost transferate pe fațada sa, ascunzând chiar și geamurile. Când m-am întors în Oregon, m-am întâlnit cu tehnicienii care lucrau la obținerea unei perne de aer mai mari și mi-am împărtășit gândurile cu ei. Poate am putea face vizibilă și tehnologia noastră?

La vremea respectivă, ideea părea nerealistă, dar acest lucru nu l-a împiedicat pe Tinker sau pe echipa lui în realizarea planurilor lor mărețe. Pentru a distinge în continuare modelul de alți pantofi, designerii au utilizat o paletă de culori neobișnuită, în nuanțe puternice.

Așa a început povestea care continuă până în zilele noastre. În următorii 32 de ani, familia Air Max a crescut la multe sute de încarnări diferite. Cu toate acestea, fiecare dintre modele își datorează existența unui prototip unic – Air Max 1.

Air Max 90

A treia versiune a Air Max din istorie a fost prezentată în 1990. Modelul avea o pernă Nike Air mai mare comparativ cu predecesorul său. Cu toate acestea, caracteristica sa cheie a fost estetica. Hatfield era sigur că silueta pantofilor trebuie să fie „o lovitură instantanee”. Unghiul în care a așezat panourile și blocurile de culoare i-a îndrumat pe alergători la rezultate mai bune.

Air Max 90 este, de asemenea, echipat cu panouri din plastic și multe variante de șireturi, datorită cărora s-a obținut o potrivire perfectă a piciorului. Culorile au fost un alt ingredient cheie. Culorile originale și radiante Infrared au subliniat perna vizibilă. Această nuanță este semnul distinctiv al AM90, precum și forma sa.

Anii 90 au câștigat recunoaștere de la bun început. Mai mult, nu au fost niciodată considerate o simplă continuare a seriei. Modelul a simbolizat începutul unei noi decenii. În anii următori, a fost reeditat și modificat în o mie de feluri. Doar un lucru nu s-a schimbat – AM 90 este întotdeauna impresionant.

Air Max 180

Modelul a fost creat ca urmare a conceptelor a doi designeri – Tinker Hatfield și creatorul Air Force 1: Bruce Kilgore. Efectul colaborării lor este o pernă vizibilă atât pe talpa interioară, cât și pe talpa exterioară. Pe lângă o estetică complet nouă, unitatea Nike Air era cu 50% mai mare decât predecesorul său.

Partea superioară a modelului este echipată cu o inserție interioară nouă, flexibilă, care se potrivește perfect formei piciorului. Blatul de călcâie mulat a oferit un nou nivel ridicat de sprijin. Grosimea specială în V la nivel metatarsian a fost o altă soluție modernă, care garantează mișcarea naturală a piciorului.

Perna vizibilă de gaz a devenit recunoscută în toată lumea. Ca și în cazul premierei AM1, introducerea modelului 180 a fost însoțită de o campanie publicitară creată de legendarii producători de desene animate, regizori de film și specialiști în efecte speciale.

Air Max 93

Vizibilitatea a fost forța motrică din spatele designului Air Max 93. Cum putem surprinde oamenii care au fost surprinși deja de nenumărate ori? Punctul culminant a fost perna mereu vizibilă la nivelul călcâiului – deci de ce să nu o subliniem și mai mult? Cel mai recent design al lui Hatfield s-a bazat pe utilizarea unui sistem de incizie din AM 90 și a unei căptușeli neopren. Această soluție a oferit o potrivire dinamică a piciorului și sprijin la nivelul gleznei.

A fost o provocare destul de mare pentru a atinge vizibilitatea pernei în intervalul de 270 de grade. Unitatea fină de aer Nike a făcut un nou standard de amortizare. Interesant este faptul că, pentru dezvoltarea acesteia, a folosită tehnologia în producția de sticle PET. Această soluție a permis manopera unei perne vizibile situate în zona metatarsiană.

View this post on Instagram

You know what the @soulsofmischief would say?

A post shared by Lutz Brepresent (@b_represent) on

Air Max 95

Debutând la mijlocul anilor 1990, noul membru al familiei Air Max, pe lângă forma sa îndrăzneață, a prezentat unități Nike Air vizibile în partea din față și spate a piciorului. A fost o abordare complet nouă a amortizării. Mai mult, AM 95 diferă în ceea ce privește designul de predecesorii săi: are o talpă neagră și un logo Nike redus – un Swoosh clasic.

Noua siluetă a pantofului este inspirată de la anatomia corpului uman. Talpa intermediară este coloana vertebrală a întregii structuri. Orificiile de șireturi din nylon evocă asocieri cu coastele, în timp ce panourile stratificate și o plasă specială simbolizează fibrele musculare.

Divizia de culori folosită a făcut ca pantoful să rămână curat chiar și în timpul antrenamentelor în aer liber. Logo-ul abia vizibil și noua inscripționare evidențiat modelul de restul. La fel ca și în cazul Air Max 1 și 90, culoarea a fost menită să sublinieze talpa Nike Air, de data aceasta din interior.

Air Max 95 a deschis noi posibilități de design și a atins lumea iubitorilor de încălțăminte. De la New York la Londra până la Tokyo, toată lumea a vrut să poarte pantofii viitorului. În ciuda trecerii timpului și a noilor premiere, 95 încă se află printre modelele preferate ale publicului.

Air Max 97

Acesta este primul model care are o pernă vizibilă de gaz pe întreaga lungime a tălpii. Proiectarea sa este un răspuns specific la provocarea pusă de Air Max 95. Desigur, o astfel de propunere inovatoare a necesitat o evoluție superioară. Culoarea sa argintie a fost inspirată de calea ferată super-rapidă a orașului Tokyo. Stilul a fost completat de panouri reflectorizante care oferă strălucire. Noua ediție a Air Max se încadrează perfect în tendințele care se observă în muzică, film și modă. Air Max 97 este un model clasic de la sfârșitul secolului XX.

Air Max 2003

Natura acestui model a fost definită prin contraste. Partea superioară minimalistă este combinată cu o amortizare maximă. Noua siluetă a folosit perna utilizată în Air Max 97. Cu toate acestea, descoperirile în tehnicile de fabricație, construcție și suport au crescut flexibilitatea tălpii. Culorile expresive pentru care întreaga serie a fost faimoasă au fost, de asemenea, abandonate în favoarea unei tranziții tonale a culorilor mai calme.

Partea superioară este confecționată din material Teijin, similar cu materialul folosit în încălțămintea de fotbal sau pantofii de sprint. Această soluție a oferit modelului un caracter ușor și agresiv, garantând în același timp un confort inegalabil.

Air Max 360

Misiunea de a permite „mersul pe aer” s-a realizat la mai puțin de 20 de ani de la debutul seriei cu o „fereastră” în talpă. Apoi a debutat Air Max 360. Modelul a avut o versiune complet nouă a pernei Max Air, oferind o amortizare și mai mare, menținând totuși o stabilizare exemplară. Straturile mari de spumă între picior și perna de gaz aparțin de domeniul trecutului. Pentru prima dată, s-a folosit construcția termoformată pentru a realiza o amortizare la 360 de grade.

Culorile pantofilor au fost inspirate de la paleta de culori Air Max 1, iar decupajele de pe părțile superioare ne aduc aminte de modelul din 1995. Seria unică de tip Tier Zero a avut chiar și piese originale Air Max combinate cu o talpă nouă. AM 360 a prezentat o nouă provocare pentru compania americană în domeniul aerului vizibil.

View this post on Instagram

NIKE AIR MAX 2003 "OLYMPIC"

A post shared by ICEBERG (@karl.lashnikov) on

Air Max 2015

Propunerea Air Max din 2015 este o combinație între inovație și revoluție. Partea superioară ușoară Air Max 2015 oferă o ventilație excelentă. Datorită structurii cilindrice și tăieturilor care cresc flexibilitatea tălpii, pantoful garantează un pas moale și flexibil. Datorită acestui fapt, nivelul de confort a fost crescut la rularea piciorului pe pământ. Swoosh-ul inversat, la rândul său, evidențiază un nou capitol din istoria dinastiei cu pernă de aer.

Air Max 270

Nike a atins anul trecut și o schimbare foarte interesantă pe întreaga linie. Pentru prima dată, un pantof a fost destinat strict pieței lifestyle. De obicei, modelele au fost produse cu gândul la alergători. Datorită diverselor versiuni coloristice, precum și materialelor părților superioare, Nike Air Max 270 s-a bucurat de o faimă impresionantă. Poți citi mai multe despre acest model în acest articol.

13923

Descoperă colecția Air Max de pe epantofi.ro!

Autor

Szczepan Radzki

Sunt creator de conținut și jurnalist și, în același timp, un entuziast al comunicării sociale și al contrastelor. În calitate de autor al unui blog despre colecția de încălțăminte, am promovat multe inițiative legate de lumea sneakerșilor și a îmbrăcămintei streetwear. Sunt îndrăgostit de recreere și sport - am crescut cu baschetul. Ador edițiile limitate, nu doar pantofii.
Textul original al articolului a fost tradus și adaptat în funcție de cerințele blogului epantofi.ro.