„Fără stil, jocul și câștigul nu sunt suficiente”, a spus odată Rene Lacoste. Există ceva în această propoziție, deoarece încălțămintea, îmbrăcămintea și accesoriile companiei pe care le-a creat au fost un simbol al eleganței sportive timp de zeci de ani. Care sunt originile brandului Lacoste și de unde vine crocodilul din logo? Răspunsurile le vei găsi în articolul de mai jos.

Compania Lacoste are o istorie bogată de peste 80 de ani și totul pare să indice faptul că brandul „nu și-a spus încă ultimul cuvânt”.

Rene Lacoste – tenismenul cu rădăcini în afaceri

Pentru a cunoaște istoria companiei franceze Lacoste, trebuie să ne întoarcem până în 1919, când, medicii i-au recomandat tânărului René Lacoste, fiul unui om de afaceri bogat, să facă sport pentru a-și îmbunătăți starea de sănătate. Și pentru că originea „îl obliga”, francezul a avut de ales între trei discipline de elită: cricket, polo și tenis. El a hotărât asupra acestuia din urmă. Tatăl tânărului de 15 ani a fost de acord ca René să devină un jucător de tenis profesionist, dar cu o singură condiție: în 5 ani trebuie să devină campion mondial. În caz contrar, va trebui să lucreze într-o afacere de familie.

În ciuda faptului că Lacoste nu și-a îndeplinit promisiunea, tatăl lui i-a permis să-și continue cariera sportivă – în 1923 a fost numit pentru a reprezenta Franța în Cupa Davis. René și coechipierii săi i-au învins pe americani într-un duel decisiv și și-au consolidat poziția puternică în lumea tenisului prin câștigarea French Open și Wimbledon în 1925. Cu toate acestea, ceea ce a urmat să schimbe pentru totdeauna nu numai acest sport, ci și lumea modei s-a întâmplat un an mai târziu.

Lacoste – istoria mărcii și aligatorul

René Lacoste a fost recunoscut drept favoritul turneului US Open din 1926, unde a jucat (și a câștigat) într-un tricou cu mâneci scurte, cu guler și mai mulți nasturi. Astăzi sună nevinovat – dar în acele zile jucătorii de tenis trebuiau să poarte un cod vestimentar strict, care consta în pantaloni lungi și cămăși cu mâneci lungi. Apariția lui Lacoste a provocat un scandal considerabil.

Dexteritatea în afaceri a francezului era probabil în sângele lui, deoarece avea o abordare neobișnuită și, pentru acele vremuri, îndrăzneață a modei, pe care a transformat-o ulterior într-o companie înfloritoare. În 1933 a fondat marca La Chemise Lacoste. Andre Gillier, proprietarul celei mai mari fabrici de îmbrăcăminte franceze, a devenit partenerul lui. Tricoul polo alb, confecționat din bumbac jersey petit pique – același material pe care tenismenul l-a purtat în anul 1926 – a fost produsul principal al companiei.

Pe tricourile companiei a apărut logo-ul distinctiv sub formă de aligator, care este prezent și azi pe toate articolele vestimentare, pantofii și accesoriile Lacoste. De ce crocodilul (sau aligatorul – vom încerca să clarificăm această problemă puțin mai târziu)? „Aligator” este porecla pe care a primit-o Lacoste în 1927 de la presa americană, iar geneza sa a fost dragostea francezului pentru servieta din pielea acestei reptile, de care nu s-a despărțit niciodată. O altă geneză posibilă a poreclei a fost faptul că – potrivit colegilor lui René – aceasta a fost la fel de curajos precum un aligator în timpul jocului. Lui Lacoste i-a plăcut porecla atât de mult încât a vrut să o includă în hainele pe care le-a produs.

Știai că…?

Lacoste este primul brand din istorie care și-a plasat logo-ul într-un loc vizibil pe haine.

Invazia americană

În anii ’50, popularitatea tricourile cu logo-ul sub formă de crocodil nu a scăzut. Aceste haine sunt considerate un sinonim al elitismului și al eleganței sportive. Interesul pentru acest brand a crescut din cauza faptului că în 1951 au apărut pe piață versiuni diferite. Ambițiosul Lacoste și-a dorit ca tricourile lui să fie purtate nu numai de francezi și și-a propus să cucerească piața americană. În acest scop, în 1952 a stabilit colaborarea cu compania autohtonă Izod cu care continuat să lucreze până la începutul anilor 1980 sub numele de Izod Lacoste. Apoi, brandul a început să fie cunoscut sub numele prescurtat – Lacoste.

În 1963, fiul lui Bernard Lacoste, Rene, a preluat conducerea companiei. Scopul lui a fost de a proiecta o colecție pentru clienții mai tineri și de a extinde câmpurile de activitate. În anii 1960, a apărut pe piață galanteria din piele de crocodil, iar în 1981, marca a vândut primi ochelari de soare. În 1985, Lacoste decide să cucerească piața de încălțăminte și primele modele de sneakers ale producătorului francez – Lacoste M85 apar pe rafturi. Până în zilele noastre, încălțămintea lansată de brand este întruchiparea minimalismului sportiv și a eleganței urbane.

Pantofii într-un stil sportiv și de elită

Am promis să clarificăm problema reptilei din logo. Exact: ce animal se poate vedea pe produsele Lacoste – aligator sau crocodil? Însuși Bernard Lacoste a răspuns acestei întrebări, dar nu a eliminat în totalitate îndoielile. Într-un interviu din 2006, el a spus: „În America este aligator și în Franța este un crocodil. Nu ne interesează cum se numește în alte țări. ”

View this post on Instagram

Style for days.

A post shared by Lacoste (@lacoste) on

Astăzi, Lacoste nu este doar un brand care confecționează tricouri polo pentru jucătorii de tenis. Pe epantofi.ro vei găsi atât sneakerși și teniși (pentru femei și bărbați), cât și articole din piele și ceasuri semnate cu numele celebrului sportiv. Fiecare dintre aceste produse îți va permite să evidențiezi stilul care îmbină sportul și eleganța.

Autor

Agnieszka Ślęzak

Deși se pare că tocurile înalte și sneakerșii nu merg mână în mână, aceste modele de pantofi sunt printre preferatele mele. În garderoba mea domină culoarea neagră și imprimeurile florale. În viața privată sunt un fan al umorului negru, al animalelor și al filmelor lui Quentin Tarantino.
Textul original al articolului a fost tradus și adaptat în funcție de cerințele blogului epantofi.ro.

Acest site utilizează cookie-uri pentru a oferi servicii de calitate. Utilizarea ulterioară a site-ului reprezintă acordul dvs. în legătură cu utilizarea acestora. mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close