Nimeni nu este surprins de informația că pantofii sport sunt cei mai comercializați pantofi din lume. Sunt cele mai comode încălțări, sunt moderne și pot fi accesorizate foarte ușor. Pantofii sport nu sunt folosiți doar pentru activități sportive ci și pentru a completa ținute pentru orice tip de eveniment.

Există multe mărci de pantofi sport populare în lume, dar câteva dintre acestea s-au situat în fruntea clasamentelor și nu pare că vor dispărea prea ușor de acolo. Datorită calității premium, a designului deosebit, dar și a prețurilor atractive, cele mai bune firme de pantofi sport au vânzări de sute de milioane de euro și lansează frecvent multe modele noi.

Am selectat în continuare firmele cu cei mai buni pantofi sport din România.

Nike

Este o companie americană, fondată în 1964, al cărei nume provine de la zeița greacă a victoriei. Pe lângă pantofii sport, Nike produce îmbrăcăminte și accesorii, având vânzări de aproape 1 miliard de articole pe an.

Ilie Năstase, jucătorul român de tenis, a fost primul sportiv care a promovat compania, după semnarea unui contract în 1972.

Cel mai mare magazin al companiei se află în Londra, pe Oxford Street, întinzându-se pe o suprafață de 42.000 de metri pătrați.

Recent, compania a lansat un pantof sport care poate fi conectat la un smartphone. Datorită unui dispozitiv încorporat în pantof, se pot calcula diverși parametri referitori la performanțele persoanei încălțate cu respectivul pantof.

Este cel mai popular brand de încălțăminte sportivă, deoarece deține aproximativ 62% din vânzările mondiale. Datorită celebrității de care se bucură brandul, designerul companiei, Tinker Hatfield, a fost desemnat să creeze cizmele eroului principal din Batman.

Adidas

Obiectivul declarat al brandului Adidas este să fie cel mai important brand sportiv din lume. Toate produsele pe care pe comercializează au legătură cu sportul, aceasta fiind motivația fondatorului, Adolf (Adi) Dassler. La începutul secolului, acesta era cel mai mare producător de articole sportive din Europa și al doilea ca mărime din lume, după Nike. Sediul central este în Herzogenaurach, Germania.

Familia Dassler a început să fabrice pantofi după primul război mondial. Reușind să câștige o anumită notorietate, Addas a fost grav afectată de începerea celui de-al Doilea Război Mondial. După instaurarea păcii, cei doi frați fondatori, ADi și Rudi (Rudolf) s-au certat iremediabil, așa că afacerea a fost împărțită în două. Adi a păstrat brandul Addas, pe care l-a redenumit Adidas iar Rudi a fondat Brandul Puma.

După moartea fondatorului, brandul a suferit o cădere gravă de imagine, dar a reușit să se redreseze prin asocierea cu diverse vedete în vogă, cum ar fi Kanye West.

În 2004, compania a încheiat un parteneriat de succes cu designerul de îmbrăcăminte Stella McCartney.

Under armour

Este un brand pe care fanii îl descriu ca fiind trendy, cool și având un design deosebit al produselor. Fiind o companie americană, cu filiale în țări din toată lumea, are cu adevărat o prezență internațională solidă. Este relativ nouă pe piață, față de ceilalți coloși cu care este în competiție. Deoarece a fost fondată în 1996, merită recunoașterea faptului că a avut o ascensiune rapidă într-o industrie care părea deja acaparată de Nike și Adidas.

Fondatorul este Kevin Plank, cel care este și în prezent la conducerea corporației. La vremea respectivă, Plank tocmai se retrăsese din postul de căpitan al echipei de fotbal a Universității din Maryland, așa că era foarte bine conectat la lumea sportului. A început afacerea în subsolul bunicii sale, dar în scurt timp a cunoscut succesul și s-a mutat într-o locație demnă de o afacere înfloritoare.

Este primul brand care a început să creeze îmbrăcăminte sportivă care înlătură umezeala. Folosind o nouă tehnologie pentru a crea microfibrele, le-a oferit sportivilor șansa de a-și păstra echipamentele uscate chiar dacă depuneau eforturi intense. Conceptul a avut un succes uriaș, așa că atât Nike cât și Adidas au început să îl folosească.

Reebok

Brandul lansat în 1958 poartă numele care înseamnă ”gazelă africană”, simbolizând grația și viteza animalului, transpuse cu ajutorul pantofilor Reebok în performanțele sportivilor. Compania a început să fabrice pantofi sport în Marea Britanie, dar produsele sale nu au fost foarte apreciate. Au cunoscut succesul în 1979, când, la un târg internațional din Chicago au fost remarcate de Paul Fireman, care a încheiat un acord pentru licență Reebok în SUA, aceasta fiind și lansarea oficială a brandului, peste ocean.

Ulterior, Reebok și-a pus amprenta în istoria sporturilor, printre care tenis, gimnastică și baschet. Deoarece au investit masiv în tehnologie, au ieșit pe piață cu multe produse ce au un design inovativ.

Până în 1982, Reebok a produs exclusiv pantofi sport pentru bărbați. După lansarea primului model destinat femeilor, vânzările au crescut exploziv, iar brandul a dominat piața din industrie întreaga decadă.

Skechers

Produsele acestui brand se numără printre cei mai buni pantofi sport. Datorită modelelor extrem de apreciate de consumatori, în cei 35 de ani de existență, Skechers a devenit un nume de marcă important în industrie.

Lansată în 1992, într-o casă localizată pe plajă în California, compania a fost înființată de Robert Greenberg, cel care s-a numărat printre fondatorii echipei LA Gear. Greenberg a văzut o oportunitate în faptul că nu existau giganți în industrie care să controleze îmbrăcămintea de stradă pentru femei și bărbați, așa că s-a specializat în această nișă.

Primul model de pantofi sport lansat a fost Cascades Logger Boot, care a avut un succes masiv în anii 90, dar este apreciat și vândut chiar și în prezent. Odată cu lansarea acestui model, Skechers a început să livreze încălțăminte sport de performanță, atât pentru femei cât și pentru bărbați. Astăzi, compania este un gigant al industriei de încălțăminte, având 3.000 de stiluri diferite de produse în divizii variate.

ASICS

Este o companie cunoscută în principal datorită produselor sport, atât încălțăminte cât și îmbrăcăminte. De fapt, ASICS investește foarte mult în tehnologie, pentru a scoate pe piață doar produsele cele mai performante.

Denumirea este de fapt acronimul de la Anima Sana In Corpore Sano, „o minte sănătoasă într-un corp sănătos”. Fondată în Kobe, Japonia, de către Kihachiro Onitsuka, în 1949, compania s-a numit la început Onitsuka Co. Produsele erau fabricate la comandă, în sufrageria fondatorului. Ulterior afacerea s-a extins la nivel global, dar sediul central rămâne în Kobe.

Compania este foarte activă în campaniile pentru promovarea internațională a drepturilor omului, în cadrul întregului lanț de aprovizionare cu produse.

Puma

Brandul a fost creat în urma unei dispute între frații Dassler, fondatorii companiei Addas. După o ceartă iremediabilă, Adolf (Adi) a rămas cu brandul Addas pe care l-a redenumit Adidas, în timp ce Rudolf a fondat compania Ruda, pe care ulterior a rebotezat-o Puma, din motive de marketing. Totul se întâmpla în 1949, când compania avea 14 angajați. În prezent, peste 19.000 de persoane lucrează la Puma, care și-a păstrat reputația de a fi clasată printre cele mai importante mărci sportive la nivel global.

Numele brandului spune totul despre valorile pe care le reprezintă: agilitate, rezistență și suplețe, toate abilitățile de care are nevoie un sportiv pentru a atinge succesul.

Fila

Este brand fondat tot de doi frați, de data aceasta din Italia. Frații Fila, așa cum sunt cunoscuți, trăiau într-un orășel din nordul țării, pe nume Biella. În 1911, inspirați de frumusețea care îi înconjura, cei doi frați încep să producă îmbrăcăminte premium. Fiecare piesă se inspiră vizual din aspecte precum dealurile care înconjurau orașul sau vuietul Mării Mediterane.

În 1923, Fila era deja cunoscut ca un furnizor de îmbrăcăminte de cea mai bună calitate, așa frații se decid să facă un parteneriat cu Maglificio Biellese. Așa începe istoria Fila așa cum o știm noi.

Expansiunea este rapidă, depășind granițele orașului și chiar ale țării. În anii 40 are loc o nouă fuziune, cu Fratelli Fila, iar acum începe extinderea și implicarea pe piața îmbrăcămintei sportive. Urmează un atac la scară largă și un succes fulminant în această secțiune a industriei. În 1970, Fila intră în lumea tenisului printr-un parteneriat cu Bjorn Borg, iar asta aduce o mulțime de fani la nivel global.

In anii 90, Fila cucerește și lumea baschetului prin colaborarea cu Chris Webber – un titan al acestui sport, care își petrece cariera adăugând entuziasm și un dinamism remarcabil meciurilor în care joacă.

New Balance

Primul lor produs a fost inspirat de un pui și de modul în care acesta își folosește forma piciorului pentru a se echilibra. Fondatorul companiei William J. Riley a inovat un suport arc, care se plasa în interiorul încălțămintei, pentru a simula piciorul de pui. Cel mai probabil de aici se trage și numele, New Balance.

Compania a fost fondată în Boston și produce încălțăminte și accesorii pentru încălțăminte, de peste 100 de ani. Este una dintre cele mai cunoscute mărci de pantofi de sport din lume, care își fabrică toate produsele în SUA și Marea Britanie. Având magazine în 120 de țări din întreaga lume, vând doar produse care nu sunt realizate cu forță de muncă ieftină din China. Asta înseamnă și că prețurile practicate sunt mai mai mari față de concurenții Nike sau Adidas, care au preferat să-și externalizeze producția în China.

Primul pantof a fost lansat pe piață în 1960 și s-a numit New Balance Trackster. A fost primul pantof din lume care avea o talpă ondulată. De asemenea, era disponibil pe lățimi diferite, iar asta era cu adevărat o premieră.

Converse

Lansată în 1908 ca o companie care producea cizme de cauciuc pentru ploaie, Converse a debutat în 1917 cu primul pantof sport.

Converse All Star a devenit rapid pantoful nr. 1 pentru baschet. Aceștia rămân în continuare cei mai bine vânduți pantofi pentru baschet din totate timpurile, chiar dacă în prezent nu mai există atât de mulți fani.

Până de curând, pantofii sport Converse Chuck Taylor și-au păstrat linia și modelul inițial. De-abia în 2015, a fost lansată o nouă linie care are doar un pic mai multă căptușeală și un suport cu arc. The Chuck II este prima încercare reală a companiei de a-și actualiza produsul emblematic, creat la începutul secolului al XX-lea.