Mersul pe jos este cea mai subevaluată formă de exercițiu fizic, doar pentru că nu e la fel de solicitantă ca alergatul, spre exemplu. Cu toate acestea, poate fi practicat pentru intervale de timp mai mari decât un workout obișnuit, având multe beneficii pentru sănătate și nu numai. Pe lângă toate acestea, este foarte avantajos pentru că, dacă te plictisești în timp ce mergi pe jos, poți oricând schimba traseul.

Care sunt beneficiile mersului pe jos?

Mersul pe jos face piciorul frumos

Cine nu-și dorește picioare suple și puternice? În combinație cu o postură bună, mersul pe jos tonifică picioarele, mai ales, dacă este practicat într-o sesiune de 30-60 de minute zilnic. Astfel, orice fel de îmbrăcăminte ai purta, picioarele tale vor fi un atu în înfățișarea ta. Întotdeauna!

Mersul pe jos slăbește

În tandem cu o dietă potrivită, mersul pe jos te ajută să dai jos câteva kilograme. E indicat să te consulți și cu un nutriționist care să-ți ofere sfaturi referitoare la alimentație și la mișcare, astfel încât să te asiguri că metabolismul tău consumă eficient caloriile, inclusiv, prin mersul pe jos.

Câte calorii arzi într-o oră de mers pe jos? Pentru majoritatea persoanelor, o astfel de rutină arde între 210 și 360 de calorii. Dacă mergi într-un ritm lejer, vei acoperi aproximativ 5 kilometri, iar, dacă păstrezi această rutină 5 zile pe săptămână, vei putea să arzi încă 1500 – 1800 de calorii. Chiar dacă dieta ta rămâne neschimbată, o astfel de rutină te poate ajuta să scapi de un kilogram pe lună.

Beneficii pentru musculatură

Flexibilitatea și rezistența musculară vor fi profund îmbunătățite, chiar dacă nu desfășori exerciții de forță. Mersul pe jos îți îmbunătățește musculatura indiferent dacă mergi în ritmul tău, așa cum simți că e potrivit pentru tine, sau încerci un ritm mai alert.

Beneficii pentru articulații

Un exercițiu care nu este solicitant, cum este mersul pe jos, crește fluxul de sânge către cartilagii, ajutându-le să-și extragă nutrienții de care au nevoie pentru a proteja terminațiile oaselor din articulațiile tale. Putem spune că mersul pe jos ajută la lubrifierea încheieturilor tale, inclusiv, dacă suferi de artrită sau de alte afecțiuni articulare care se manifestă la nivelul șoldurilor, genunchilor și gleznelor.

Mersul pe jos mărește capacitatea pulmonară

Sigur, ai observat deja acest lucru, mai ales, dacă ai fost într-o drumeție la munte. În prima zi pe traseu, întotdeauna, vei obosi mai repede decât în a doua sau a treia. Respirația ți se taie mai repede dacă nu faci mișcare regulat, dar capacitatea ta pulmonară crește pe măsură ce te ții de o anumită rutină care-ți permite să faci mișcare, așa cum e mersul pe jos.

Mersul pe jos îmbunătățește sistemul cardiovascular

Cei care integrează mersul pe jos în rutina lor zilnică sunt expuși unui risc mai mic de boli cardiovasculare și de infarct. Acest lucru se întâmplă pentru că mersul pe jos îmbunătățește fluxul sanguin, face mai ușoară gestionarea de către corp a tensiunilor mari, îmbunătățește nivelul de colesterol și reglează și nivelul glicemiei din sânge. Mersul pe jos este, așadar, un exercițiu cardio potrivit pentru persoanele de orice vârstă.

Mersul pe jos îmbunătățește somnul

Pentru multe persoane, mersul pe jos îmbunătățește și calitatea somnului. Chiar și exercițiile moderate de acest fel reduc timpul care-ți este necesar să adormi, astfel încât, să nu mai stai atât de mult treaz din momentul în care te-ai așezat în pat. Nu doar atât, dar, mersul pe jos poate elimina somnolența din timpul zilei și poate reduce nevoia pentru medicamentația care induce somnul.

Mersul pe jos este benefic pentru sistemul imunitar

Să mergi pe jos în fiecare zi, chiar și mai puțin de o oră, te ajută să eviți infecțiile respiratorii sau să te recuperezi mai repede, dacă te îmbolnăvești. Un studiu britanic realizat pe un eșantion de 1002 adulți a descoperit faptul că toți cei care mergeau pe jos, 30-45 de minute, își luau mai puține zile de concediu medical pentru că se îmbolnăveau mai rar decât ceilalți.

Mersul pe jos este un exercițiu potrivit pentru persoanele în vârstă și pentru gravide

Persoanele în vârstă pot și ele să se orienteze către acest tip de exercițiu, pentru că nu este solicitant și nu prezintă riscuri de accidentare. Nu doar că are toate beneficiile enumerate mai sus, dar, conform unui studiu american, pentru persoanele în vârstă, mersul pe jos poate întârzia declinul cognitiv și avansarea unor afecțiuni mentale precum Alzheimer sau demență.

Mersul pe jos în sarcină este și el benefic, atâta timp cât nu faci excese, eviți temperaturile extreme și nu sari peste încălzire. Pe lângă beneficiile de sănătate enumerate până acum, mersul pe jos te ajută să reduci riscul de constipație, durerile de spate și diabetul gestațional. Așa că, inclusiv viitoarele mămici ar trebui să practice mersul pe jos, cel puțin 30 de minute pe zi, pentru că are aceleași beneficii ca exercițiile ușoare.

Pantofi potriviți pentru mersul pe jos: 3 recomandări

Sneakerșii sport

Pantofii sport tip sneakers sunt destinați pentru tot felul de sporturi sau alte forme de activități fizice dar și pentru a fi purtați în viața de zi cu zi. Sunt niște încălțări foarte adaptabile, mai fiind cunoscuți și ca trainers, pantofi atletici, pantofi de tenis, pantofi de sală, pantofi de alergare sau ca pantofi de skate.

Construiți dintr-un material respirabil, în partea superioară, acești pantofi sunt potriviți pentru plimbările lungi de primăvară, toamnă și chiar și de vară. Ei sunt special concepuți pentru a absorbi șocurile asfaltului și pentru mișcare înainte, protejându-ți partea anterioară a piciorului și călcâiul.

Nu în ultimul rând, caută o pereche de sneakers care să fie ușoară, în așa fel încât să te poți plimba zilnic într-un ritm moderat prin oraș, fără să simți oboseală. În oferta noastră, găsești atât skeakerși de damă cât și sneakerși pentru bărbați.

Sandalele de vară

Ce face o pereche de sandale potrivită pentru mersul pe jos, pentru perioade mai îndelungate? În primul rând, acestea trebuie să aibă barete ajustabile, să poată absorbi șocurile mecanice (cu alte cuvinte, să nu aibă o talpă prea rigidă), să susțină arcada tălpii (așa că nu purta sandale care sunt prea subțiri) și să fie construite din materiale moi și confortabile.

Sandalele Tommy Jeans sunt perfecte pentru femeile cărora le plac plimbările lungi, într-un ritm mai mult sau mai puțin alert. Același lucru este valabil pentru bărbații care vor să integreze mersul în rutina lor zilnică pe timp de vară. Aceștia pot opta pentru sandalele ASOLO, foarte confortabile.

Ghetele pentru iarnă

Pentru perioada de iarnă, femeile ar putea fi tentate să aleagă niște ghete UGG pentru mersul din rutina lor zilnică. Cu toate acestea, și în ciuda faptului că sunt călduroase și oferă un confort inițial foarte plăcut, ghetele UGG nu oferă niciun suport al arcadei tălpii. Acest lucru înseamnă că nu vor fi foarte confortabile pentru a merge sau a sta în picioare, perioade de timp mai îndelungate.

În locul acestora, mai bine optezi pentru o pereche de ghete Jodhpur. Ele îți oferă susținerea de care ai nevoie pentru acele plimbări îndelungate pe timp de iarnă. Dacă le alegi din cauciuc, îți vei putea practica rutina zilnică inclusiv dacă plouă sau ninge afară.

Și bărbații pot opta pentru acest tip de gheată. Deși, designul lor a fost creat în special pentru călărie, ghetele Jodhpur au ajuns să se integreze perfect în viețile noastre de zi cu zi, chiar dacă nu practicăm călăritul. Pentru a te feri de intemperii, îți sugerăm să eviți ghetele din piele întoarsă, pentru că acestea au tendința de a absorbi umezeala.

În concluzie, pentru orice sezon ți-ai cumpăra pantofii pentru mers pe jos, ține minte să te orientezi către o pereche ușoară care are capacitatea de a absorbi șocurile în vârful și în călcâiul piciorului. Iar, dacă diversitatea brandurilor de pantofi sport te pune în dilemă, află mai multe despre mărcile de pantofi sport cele mai apreciate din lume și orientează-te în funcție de preferințele tale. Mult succes cu rutina ta zilnică de mers pe jos!