Magazinul online epantofi.ro a analizat statisticile vânzărilor de încălțăminte și a creat harta încălțămintei vândute în România.

Ce fel de încălțăminte cumpără cel mai des românii? În care orașe poartă femeile cele mai înalte tocuri? Care sunt culorile cele mai populare și care sunt evitate? Unde locuiesc românii cu cele mai mari mărimi la încălțăminte? Am răspuns la aceste întrebări, cât și la altele, bazându-ne pe datele de la epantofi.ro.

Paleta conservatoare

1-RO-Harta-culorilor

În oferta producătorilor de încălțăminte este disponibilă o varietate largă de culori, dar cu toate acestea, cumpărătorii din fiecare colț al țării optează pentru negrul universal. În unele zone din România, această culoare este cu adevărat iubită: în Covasna, Olt și Tulcea, pentru aproape fiecare comandă de încălțăminte, culoarea aleasă este negru.

Dar dacă nu negru, atunci care? A doua cea mai cumpărată culoare, diferă de la o regiune la alta. În 25 de județe din țară, a doua culoare preferată este albul (cu precădere în centrul țării). În restul județelor, în clasamentul culorilor, se află albastrul (în Giurgiu, Harghita, Suceava și Bacău), după care urmează culoarea maro și bej.

Ce fel de încălțăminte întâlnim cel mai rar pe străzi? Statisticile epantofi.ro spun că pantofii galbeni, portocalii și mov sunt cei mai puțin populari în rândul consumatorilor români.

Mărci de încălțăminte care au cucerit România

Cele-mai-populare-marci-de-incaltaminte-din-Romania

După cum rezultă din statisticile epantofi.ro, pe piața românească predomină marca adidas. În 26 de județe din țară, acest brand de încălțăminte este cumpărat cel mai des. În restul județelor, predomină alte două mărci, și anume: Geox în Constanța și Bihor și New Balance în Argeș și Sibiu.

Pe scara națională predomină marca adidas, atât în rândul femeilor, cât și al bărbaților, iar pe locul doi, se află marca Geox pentru femei și Nike pentru bărbați.

Așa arată clasamentul celor mai populare 5 mărci în rândul femeilor:

  1. adidas
  2. Geox
  3. New Balance
  4. Nike
  5. Tommy Hilfiger

Cele mai populare 5 mărci printre bărbați:

  1. adidas
  2. Nike
  3. New Balance
  4. Geox
  5. Tommy Hilfiger

În căutarea Cenușăresei

Harta-marimii-picioarelor

Am verificat și mărimile încălțămintei cumpărate în țară pe județe. S-a dovedit că, în rândul femeilor, cea mai cumpărată mărime este 38, iar printre bărbați mărimea 42.

Dacă prințul din povești ar fi în căutarea Cenușăresei, atunci ar trebui să meargă la Arad, Cluj-Napoca, Galați sau Constanța, unde femeile cel mai des cumpără încălțări de mărimea 36– cu două mărimi mai mici decât media pe țară. În Craiova, Brașov, Ploiești, Brăila, Sibiu, Baia Mare și Botoșani predomină mărimea 37. La polul opus, se află locuitoarele din Buzău, care achiziționează cel mai des mărimea 38.

Statisticile privind mărimea încălțămintei pentru bărbați au scos la iveală mai multe locuri unice pe harta României. În Arad cea mai des cumpărată mărime este 46, iar în Galați – 45. În Botoșani și Oradea – 40. Celelalte orașe mari nu diferă semnificativ de media țării.

Ce mai spune încălțămintea despre noi?

4-Preferintele-romancelor-si-romanilor-in-materie-de-incaltaminte

Românilor și româncelor le place stilul sportiv și apreciază confortul. Așa rezultă din clasamentul celor mai populare tipuri de încălțăminte, excluzând cele dedicate sezonului rece. Femeile cumpără cel mai des: sneakerși, sandale, pantofi cu toc, încălțăminte sport și teniși. La bărbați, 5 dintre cele mai cumpărate tipuri de încălțări sunt sneakerșii, încălțămintea sport, sandalele, tenișii și pantofii.

Cu ajutorul statisticilor epantofi.ro am descoperit locurile din România, unde femeile sunt gata de sacrificii. În Tulcea, înălțimea medie a tocurilor este de 8,5 cm, în Reșița – 7,7 cm, iar în Bistrița – 7,5 cm.

Unde ar trebui să căutăm bărbații „în formă”? Datele privind vânzările pentru încălțăminte de antrenament spun că cei mai sportivi bărbați trăiesc în Piatra Neamț, Miercurea Ciuc și Brașov. Aici, procentul de încălțăminte pentru alergare achiziționată, în raport cu numărul total de încălțăminte cumpărată, a fost deosebit de mare.

Metodologie și sursă de date

Raportul se bazează pe statisticile vânzărilor de încălțăminte din România în magazinul online epantofi.ro. Au fost incluse date din anul 2019 în perspectivă națională și regională.

Utilizare publică

Statisticile și infograficele prezentate în raport pot fi utilizate în mod liber atât în ​​scopuri comerciale, cât și necomerciale, cu o indicație asupra autorului studiului (epantofi.ro) cu un link către această pagină.